מה אפשר לעשות במקום שבת זכור?

בישיבת אמי"ת עפולה החליטו לבטל את שבת זכור בישיבה, ולהחליפה במסע שמחה מיוחד

חדשות כיפה הרב צחי בלאו 16/03/16 15:54 ו באדר ב'

מה אפשר לעשות במקום שבת זכור?
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בישיבת אמי"ת יהודה בעפולה הוחלט לפני כחמש שנים לבטל את פעילות "שבת זכור" על כל מה שכרוך בה, ולקיים לקראת פורים את "מסע השמחה". במסגרת מסע זה תלמידי הישיבה עולים לירושלים ומפזרים שמחה בכל תחנה בדרך. במהלך השנים עברו תלמידי הישיבה בבסיסי צה"ל, בבתי חולים, בשכונות מצוקה, במרכז שלווה בעיר, בבתי ספר ובגני ילדים. המסע נמשך יומיים ושיאו הוא 'ריקודגלים' משער ציון ועד לכותל המערבי, הסוחף אחריו מבקרים ותיירים. בכך מחברים התלמידים את העשייה ההתנדבותית - אל הקודש.

אחת המורות שעזרה לפתח ולהוציא לפועל את "מסע השמחה" בשנים הראשונות הייתה המורה סמדר יחיא ז"ל . סמדר , הייתה מורה אהובה ומשמעותית מאוד עבור התלמידים, והיא נפטרה לפני כשלוש שנים ממחלה. מאז פטירתה המסע מוקדש לזכרה. דרך המסע המיוחד לומדים התלמידים בדרך חווייתית ומשמעותית כי השמחה האמיתית היא שמחת הנתינה והדאגה לאחר. אנו מקווים כי מסורת זו של "מסע השמחה" תמשך לאורך שנים רבות וטובות ותחדיר בתלמידים את הרצון להתנדב ולסייע - מתוך שמחה של מצווה.

הכותב הוא ראש ישיבת אמי"ת יהודה בעפולה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן