אסתר חיות דורכת על חייל: הקריקטורה של העלון המגזרי מעוררת סערה

המאייר והקריקטוריסט של עלון "שביעי", אור רייכרט, פרסם קריקטורה בה נראית נשיאת העליון לשעבר כשהיא גוהרת מעל חייל ומניפה את דגל בית המשפט העליון | מתן כהנא: "זה בהחלט מהדברים הכי נמוכים שנראו כאן לאחרונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/24 11:02 כג בטבת התשפד

אסתר חיות דורכת על חייל: הקריקטורה של העלון המגזרי מעוררת סערה
הקריקטורה שעוררה סערה. חיות דורכת על חייל, צילום: אור רייכרט, שביעי

סערה בטוויטר: הקריקטוריסט אור רייכרט פרסם הבוקר (ה') קריקטורה שאייר עבור העלון המגזרי "שביעי", בו נראית אסתר חיות, נשיאת העליון בדימוס, כשהיא דורכת על לוחם צה"ל ומניפה את דגל בית המשפט העליון.

"האם לא חשבה על הסכנה של השלכות החלטתה על האחדות שבין חיילי צה"ל? היא כנראה חשבה, אבל זה פשוט לא מעניין אותה"

מעל לקריקטורה מופיע מאמר מערכת של העלון, עליו חתום המוציא לאור רובי לוזון: "בדיוק בזמן שבו אזרחי ישראל ובמיוחד החיילים מחפשים את המאחד והמקרב, חיפשה חיות את המרחיק והמפצל. האם לא חשבה על הסכנה של השלכות החלטתה על האחדות שבין חיילי צה"ל? היא כנראה חשבה, אבל זה פשוט לא מעניין אותה".

הקריקטורה שעוררה סערה:

הקריקטורה שעוררה סערה. חיות דורכת על חייל

הקריקטורה שעוררה סערה | איור: אור רייכרט, שביעי

"בעת הזו, שבה האויב הנאצי מעזה חוגג על הפילוג בתוכנו, חיות רואה דבר אחד בלבד - להמשיך את המהפכה האנטי-דמוקרטית שאותה החל הקיסר ברק", נכתב עוד.

"זה בהחלט מהדברים הכי נמוכים שנראו כאן לאחרונה"

מי שביקר אותו הוא חבר הכנסת והשר לשעבר מתן כהנא: "מי שלא מבין כמה זה מזעזע, גם אם הוא מאוד (מאוד!!) כועס על הנשיאה בדימוס חיות, שידמיין את התמונה הזו נניח עם ראש הממשלה נתניהו, או עם כל דמות אחרת 'מהצד שלו'".

"זו עדיין נראית קריקטורה לגיטימית? לצייר דמות, גם של האישיות הכי שנואה עליך בצד השני, דורכת על גופה של חייל צה"ל, זה בהחלט מהדברים הכי נמוכים שנראו כאן לאחרונה", כתב כהנא.