יאיר שרקי על האירוע הטרגי: "אולי היה אפשר למנוע"

לאחר הטרגדיה הקשה, בה צעירה יהודייה נורתה בידי מאבטחים לאחר שהתחזתה למחבלת ורצה לעברם, אומר העיתונאי כי "הידיעה לא הגיעה למחסום והחיילים היו משוכנעים שהם מנטרלים מחבלת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/23 22:18 יח באייר התשפג

יאיר שרקי על האירוע הטרגי: "אולי היה אפשר למנוע"
יאיר שרקי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

טרגדיה קשה בדרום הר חברון: מוקדם יותר הערב (ג'), התחזתה צעירה יהודייה הלוקה בנפשה למחבלת ונוטרלה לאחר שרצה לעבר מאבטחים במחסום בדרום הר חברון. העיתונאי יאיר שרקי שיתף התכתבות שלה עם חבר קצת לפני האירוע בו הראתה סימני אובדנות ואמר: "העביר את הפרטים וההתכתבות הזאת למשטרה כשעה לפני האירוע".

"היא התייעצה עם חבר שדיווח על כך למוקד 100"

בציוץ בטוויטר כתב שרקי: "טרגדיה איומה שאפשר היה למנוע: הצעירה שנורתה הערב במחסום מצדות יהודה היא חיילת משוחררת שהתחפשה למחבלת כדי להתאבד. היא התייעצה עם חבר שדיווח על כך למוקד 100 והעביר את הפרטים וההתכתבות הזאת למשטרה כשעה לפני האירוע. הידיעה לא הגיעה למחסום והחיילים היו משוכנעים שהם מנטרלים מחבלת".

ההתכתבות של הצעירה עם החבר

כאמור, שעות לפני הפיגוע, התכתבה הצעירה עם חבר וכתבה: "אם מישהו רוצה למות -יהודי רגיל ישראלי, שם בגדים של ערבי רץ עם אקדח אוויר לא אמיתי לכיוון מחסום בשטחים צועק אללה אכבר כי הוא רוצה שירו בו, כי הוא רוצה למות, ואז יורים לו רק ברגליים והוא נשאר בחיים. שמים אותו בכלא על זה? ואם כן לכמה זמן בערך ועל איזה סעיף". האירוע הסתיים לבסוף בטרגדיה קשה שהביא למותה.

סגנית שר האוצר: "שוב טרגדיה שיכולה היתה להימנע"

סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר התייחסה למותה של הצעירה ששמה קץ לחייה: "‏בעודנו עמלים על פיתוח מודל למוקד ייחודי וצוותי משבר, שוב המציאות מכה על פנינו. שוב טרגדיה שיכולה היתה להימנע. כוחות האכיפה והבטחון לא יודעים ולא יכולים להתמודד עם מקרים נפשיים. חובה עלינו, כמדינה, להקים לאלתר מענה שיהיה נגיש 24/7. בשביל להתמודד עם משבר נפשי צריך צוות מקצועי".