הצעירה שתשיא משואה בראיון: "לא לאבד תקווה"

הנערה אופק ראשון נבחרה השנה להשיא משואה ביום העצמאות, בזכות המאבק הנחוש שלה למען ילדים שסובלים מחרמות. בראיון לכיפה היא משתפת בתגובות שקיבלה, ומעבירה מסר חשוב: "האינטרס של כולם, ימין ושמאל - שהילדים שלנו יהיו מאושרים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/04/23 19:38 ב באייר התשפג

הצעירה שתשיא משואה בראיון: "לא לאבד תקווה"
אופק ראשון, צילום: ללא

משיאת המשואות הצעירה ביותר, היא הנערה אופק ראשון: נערה שסבלה מחרם אכזרי במשך שש שנים ארוכות. מאז אופק החליטה שהיא כבר לא שותקת, והחלה לפעול למען ילדים שעוברים חרמות ושיימניג בבתי הספר: כיום אופק עומדת בראש "סיירת חרם", פיוזמה משותפת  עם צוות תכנית "הצינור" שבו היא מסייעת לילדים שסובלים מחרם. בראיון לאתר כיפה, סיפרה ראשון על התגובות שקיבלה על בחירתה כמשיאת משואה ביום העצמאות והעבירה מסר חשוב לציבור הצעיר.  

"מקדישה אותה לילדים שנמצאים היום במצב שאני הייתי אז"

לשאלה מה היו התגובות שקיבלה, ענתה אופק כי "מאוד מפרגנות, מאוד מרגשות, בעיקר מהעוקבים שלי שתומכים בי, ברוך ה' קיבלתי זכות. אמרו שאני מאוד צעירה". לראשון חשוב להבהיר: "זה לא סוד שיש מי שעשה יותר ממני בחיים, אבל אני לא לוקחת את המשואה הזאת כפרס על החרם שעברתי ועל פוסט הטראומה שאני מתמודדת איתה. אני מקדישה אותה לילדים שנמצאים היום במצב שאני הייתי אז".

"אני מקדישה אותה לילדים שנמצאים היום במצב שאני הייתי אז"." צילום: shutterstock

עוד אמרה כי, "אחרי שעברתי חרם מאוד קשה במשך שש שנים ואחרי שפרסמתי את מה שעברתי, קיבלתי המון אהבה מעם ישראל ובזכות כל זה הגעתי למצב שאני עוזרת לאחרים היום ונותנת הם כלים ותקווה" והוסיפה כי היא מעוניינת להמשיך בעשייה הזו קדימה: "אני מקווה לעשות עוד הרבה דברים טובים".

"האינטרס של כולם, ימין ושמאל - שהילדים שלנו יהיו מאושרים"

לבסוף, לאופק חשוב להעביר מסר של תקווה לציבור הצעיר, אותו היא, לדבריה, מייצגת בטקס: "לא לאבד תקווה בעצמם, גם אם הם מרגישים בודדים או עוברים חרם". עודדה, "לא לאבד תקווה וגם אם הם רואים בריונות, לא לעמוד מנגד".

כזכור, יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד ופוליטיקאים נוספים, הודיעו כי יחרימו את טקס המשואות בו תשתתף אופק: "אני לא נכנסת לפוליטיקה", אמרה, והסבירה את עמדה: "בתור מדינה ועם אחד אנחנו צריכים להיות מאוחדים ולאהוב אחד את השני בלי קשר לפוליטיקה. בסופו של דבר האינטרס של כולם ימין ושמאל שהילדים שלנו יהיו מאושרים, יצליחו ויגדלו".

יאיר לפיד

יאיר לפיד צילום: יונתן סינדל/פלאש90