נסיכה על אמת: הבקשה ההומנית של קייט מידלטון

הנסיך והנסיכה מוויילס, ויליאם וקייט, לא נשארו אדישים לאסון רעידת האדמה בטורקיה וסוריה, וקראו לעוקביהם בטוויטר להצטרף אליהם ולתמוך בארגוני הצדקה שפועלים בשטח

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/23 14:25 כא בשבט התשפג

נסיכה על אמת: הבקשה ההומנית של קייט מידלטון
צילום: shutterstock

רעידת האדמה שהתחוללה בשבוע שעבר בטורקיה וסוריה, וגבתה את חייהם של מעל עשרים וחמישה אלף בני אדם, עוררה גל של תגובות מכל רחבי העולם. מדינות רבות שלחו משלחות סיוע וחילוץ, ביניהם גם ישראל, וככל שהתבררו ממדי האסון כך עלה הרצון לעזור ולתמוך גם מרחוק במאמצי החילוץ ובפליטים שנותרו ללא קורת גג.

בין שאר מנהיגי העולם, גם ויליאם וקייט נסיכי וויילס, הזוג המלכותי של בריטניה, לא יכלו לשתוק לנוכח התמונות הקשות מטורקיה וסוריה. בעקבות כך, שיתפו ציוץ בחשבון הטוויטר המשותף להם, בו קראו לציבור להצטרף אליהם ולתרום עבור נפגעי רעש האדמה בטורקיה

קייט וויליאם

קייט וויליאם צילום: shutterstock

היוזמה של וויליאם וקייט לסיוע לעם הטורקי

"הזדעזנו לראות את התמונות המחרידות שיוצאות מטורקיה וסוריה בעקבות רעידות האדמה השבוע", כתבו בציוץ שפרסמו. בהמשך הוסיפו "מחשבותינו עם הקהילות שנפגעו ואנו שמחים לתמוך בקמפיין שיסייע לתגובה בשטח". על מנת לעודד את הציבור לתרום שיתפו בני הזוג קישור לארגוני צדקה שפועלים באזורי האסון.

העדויות הקשות מטורקיה

בשבוע שעבר הבאנו עדות מהשטח, בה שליח גל"צ לטורקיה, שחר גליק סיפר על הסיפורים הקשים בהם נתקל. גליק מספר על בחור אותו פגש: "פורקן, בן 22 הוא סיפר שכל המשפחה שלו נמצאת בתוך ההריסות, חמישה בני משפחה נעדרים עדיין. באמצעות מתורגמן הוא ניסה לספר לנו מי היו בדיוק האנשים והוא מנה אותם בדמעות: 'אמא' 'אחות'", סיפר בכאב.

פליטים והרס בטורקיה |

פליטים והרס בטורקיה | צילום: Erik Marmor/Flash90