עידית סילמן בווידוי כואב על האובדן שחוותה: "הסתובבתי עם עוברים מתים בבטן"

חברת הכנסת לשעבר ויושבת ראש הקואליציה משתפת בגילוי לב כואב במיוחד על האובדן הפרטי שלה: "גם אני חוויתי אובדן לידה, מתחייבת לפעול בנושא גם במהלכי חקיקה וקידום מדיניות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/22 13:17 ב בחשון התשפג

עידית סילמן בווידוי כואב על האובדן שחוותה: "הסתובבתי עם עוברים מתים בבטן"
עידית סילמן. , צילום: Sraya Diamant/Flash90

במסגרת החודש העלאת המודעות ללידה שקטה, גילוי כואב של עידית סילמן. חברת הכנסת לשעבר מימינה אמרה בכנס השנתי של עמותת ״ניצוצות ענבר״ המסייעת לזוגות להתמודד עם האבל והאובדן בעקבות לידה שקטה, כי גם היא חוותה לידה שקטה של תאומים.

"זוכרת את התחושה, זה קשה מאוד"

"הייתי בהריון עם זוג תאומים בשבוע מוקדם, שידענו שהם לא בחיים וצריך לחכות עד שהגוף יוכל להוציא אותם", סיפרה סילמן בגילוי לב לעשרות הזוגות בקהל שחוו לידה שקטה. "ישבנו לפני תהליך הגרידה בבית החולים כאשר בחדר הסמוך נמצאת מחלקת היולדות. אני זוכרת את התחושה של להסתובב עם עוברים מתים בבטן לצד מחלקת יולדות ותינוקות חיים. זה קשה מאוד. לכן התמיכה של העמותה במי שחווה לידות השקטות היא חשובה מאוד".

עמותת 'ניצוצות ענבר' הוקמה על ידי האחים צחי וחן נוימן, ופועלת כיום ב-14 בתי חולים ברחבי הארץ בכדי לסייע לזוגות להתמודד עם האבל והאובדן כבר מחדר הלידה. במסגרת כך, הם מעניקים לזוגות ערכות מיוחדות להתמודדות עם התהליך ואף מעבירים לאנשי סגל, צוותים רפואים, עובדים סוציאליים ומתנדבים הפועלים מעומק ליבם בתחום, סדנאות אוורור בכדי לא להישאר עם הטראומה המשנית שלהם. 

חברת הכנסת ויו״ר ועדת הבריאות לשעבר, עידית סילמן סיכמה: "תחום העמותות הוא מפותח מאוד במערכת הבריאות והם החצר הקידמית של המערכת שלעיתים לא מספיקה או מסוגלת לתת. אותם צריך לפתח ולהגדיל. אני מקווה ומייחלת להביא שיח של בריאות לכנסת ישראל ולהביא לקדמת הבמה את הנושאים האלה".