לא חוששת לגעת בנושאים כמו מקווה: החרדית מהראליטי החדש מדברת

ננה הלפרין היא אשת עסקים, יזמית ופעילה חברתית חרדית שמוכרת בציבור החרדי ולאחרונה נחשפת בראליטי חדש של הוט בשם בנות ברק | "ברחוב החרדי מתפעלים ומופתעים לחיוב ואומרים לי כמה יפה לראות שאני מקפידה על כל דבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/22 22:01 ב בתשרי התשפג

לא חוששת לגעת בנושאים כמו מקווה: החרדית מהראליטי החדש מדברת
הלפרין, צילום: אביב חופי

תוכנית הדוקו ראליטי החדשה של של הוט 'בנות ברק' הביאה למסך לא מעט דמויות מעניינות מהעולם החרדי, אחת מהן היא ננה הלפרין, אשת עסקים, יזמית ופעילה חברתית שמתגוררת בשכונת יוקרה בבני ברק. 

ננה הלפרין: "לא ציפו שאראה את הצד החיובי של הציבור החרדי"

בראיון חג שהעניקה הלפרין למגזין מאקו היא סיפרה על התגובות שהיא מקבלת על השתתפותה בסדרה: "בקרב חילונים אני שומעת 'וואו, את עושה לנו חשק גם'. ברחוב החרדי מתפעלים ומופתעים לחיוב ואומרים לי כמה יפה לראות שאני מקפידה על כל דבר או 'את עושה קידוש השם' ו'אשרייך'. לא ציפו שאראה את הצד החיובי של הציבור החרדי. אני לא חוששת לגעת בנושאים שלא מקובל לדבר עליהם כמו מקווה לנשים. אפשר לדבר על הכל, רק צריך לדעת איך".

צפו בהצצה לסדרה החדשה:

על שיגרת השבת שלה היא מספרת למאקו: "מ-12 בצהריים של יום שישי מתחילים להתכנס בבית, הילדים מגיעים מהחיידר ומהישיבה ויושבים לארוחת שישי, עדיין לא ארוחה של שבת. מארחים חברים, שוחים בבריכה, הגברים הולכים למקווה לטבילה שלפני השבת, ואני מבשלת לשבת. גברים חסידים טובלים כל יום וכך בעלי נוטל ידיים בבוקר והולך למקווה. בשישי באים האנשים הקבועים וזה נהפך לחגיגה עם הקיגל של יום שישי.

"הכל קודש למען השבת"

חמישי-שישי הם הימים הכי כיפיים בשבוע והשבת זו מלכות אחרת, ההיילייט של כל השבוע. הזמן שבו המשפחה מתכנסת, אין הפרעות חיצוניות והכל קודש למען השבת. יש מפות יפות לשולחן השבת, שני כיסויים מבד ולא ניילון. אני מוציאה את הכלים הכי יפים, ואחד הילדים עורך את השולחן באלגנטיות עם כל הסרוויסים הכי יפים, אחד מהם של הרמס. חלה על צלחת קטנה, כוס יין, כוס שתייה קרה, מפיות מבד תואמות למפה, חבקים חדשים, אגרטלים קטנים עם פרחים. אנחנו אוכלים שפע סלטים, דגים, מרק, בשר ומנה אחרונה, ולכל מנה יש תורנות מי קם ומפנה אותה".

הלפרין הוסיפה גם טיפ לשמירה על הסדר עם ילדים קטנים: "ללמד את הילדים לארגן את הדברים, שלכל דבר יהיה מקום קבוע. למשל במקרר אצלי לכל דבר יש קופסה שקופה".