אביב אלוש יוצא להגנת אביב גפן: "ריפא לאנשים את הלב והציף בהם חמלה"

הזמר והיוצר אביב גפן, סופג מתקפות משמאל על סיבוב הפרסה שעשה בכל הקשור לאידאולוגיה השמאלנית שאפיינה אותו בעבר. מי שיצא להגנתו הוא השחקן אביב אלוש שדווקא מצא נקודת אור בביקורת עליו

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/22 13:02 ח באלול התשפב

אביב אלוש יוצא להגנת אביב גפן: "ריפא לאנשים את הלב והציף בהם חמלה"
אביב גפן, צילום: Miriam Alster/Flash90

ימים ספורים מאז הופיע הזמר אביב גפן יחד עם אברהם פריד בבית אל, בהופעה אשר במהלכה ביקש סליחה מהקהל על אמירותיו בעבר "הופרדנו מכל מיני סיבות, רציתי לשאת חן בעיני הקהל שלי ודיברתי מתוך בורות. אני רוצה לבקש מכם סליחה מתוך אהבה ומתוך אחדות", אמירותיו של הזמר עוררו התייחסות בגרדיאן הבריטי, שם נכתב עליו כי הוא "עורר מחלוקת כשהתנצל על דעותיו בעבר במהלך קונצרט בהתנחלות לאומנית נלהבת בגדה המערבית הכבושה".

יריב אופנהיימר: שוקל להפסיק ללכת להופעות של הזמר

גם אנשי שמאל לא עשו חסד עם צעדי ההתקרבות של אביב גפן לציבור האמוני דתי, מזכ"ל שלום עכשיו לשעבר יריב אופנהיימר אף התבטא נגד אביב גפן ואמר כי הוא שוקל להפסיק ללכת להופעות של הזמר בעקבות דבריו בבית אל, יסמין לוי מבקרת הטלוויזיה ב"הארץ" אף יצאה נגד השינוי שעובר אביב גפן וכתבה כי אביב גפן 2022 כבר לא מבדיל בין נוער הגבעות לנוער הנרות. 

מי שהחליט לצאת בגלוי נגד המתקפות על אביב גפן, הוא השחקן אביב אלוש, שפרסם פוסט בו התייחס לביקורת נגד אביב גפן: "משתבח כמו גפן טוב. אתמול בלילה ראיתי ככה במקרה איזושהי ביקורת על אביב גפן שבלשון המעטה נגדיר אותה כקשוחה. אבל ניסיתי גם עליה ולמרות איך שהיא כתובה למצוא בה את הנקודה הטובה, וואלה? הצלחתי ישתבח שמו". 

אלוש: "יש כל כך כל כך הרבה אנשים שהוא ריפא להם את הלב והציף בהם את החמלה"

אלוש ממשיך ומסנגר על הזמר ואומר: "אביב כמו כל אדם באשר הוא אדם עובר מסע ומסע יפה ומרתק יש לומר ובמסעות האלו אנחנו אוספים המון חוויות, תובנות, נסיונות וכו'. וכל הדברים שאנחנו מלקטים ועוברים בדרך ומתבגרים איתם ולצדם, אמורים לעזור לנו להגיע אל היעדים והתכלית ובעיקר לשפר אותנו כבני אדם".   

בהמשך התייחס אלוש לביקורות שהוטחו בזמר ואמר "שמעתי לא מעט ביקורות ציניות על המסע של אביב ואפילו כעס ולעג אבל מצד שני יש כל כך כל כך הרבה אנשים שהוא ריפא להם את הלב והציף בהם את החמלה, את תקווה ואת האהבה והחיבור בינינו מה שאנחנו כל כך חסרים בו.

הוא נחוץ והקול שלו חשוב מאוד וברור שהוא טוב לנו. גם כאמן וגם כאדם

הבחירה היא בידינו אם להסתכל על חצי הכוס המלאה או הריקה? על כמה טוב הוא משפיע באיחוי הקרעים? או אי הרצון בחיבור ואחדות. והביקורת שנכתבה עליו מאירה בספוט של אצטדיון כדורגל בדיוק את מה שאביב גילה והבין ורוצה לתקן. יצא לי לאורך השנתיים וחצי האחרונות לדבר עם אביב כמה פעמים והוא מדייק בצורה מרגשת וכנה מול עצמו ואל מול הכלל. הוא נחוץ והקול שלו חשוב מאוד וברור שהוא טוב לנו. גם כאמן וגם כאדם". 

אביב גפן מבקש סליחה מהקהל | צפו:

(מיכל ורוני סבתו) 

לסיום כתב אלוש "אז תודה על הביקורת הקשוחה שרק חיזקה אצלי ואני בטוח שאצל עוד הרבה אחרים את הרצון להמשיך ולעסוק בקירוב ובאחדות בחמלה ואהבה. והציניות מה איתה? חברה טובה אמרה לי פעם שציניות זה בסה"כ רגש שהלך לאיבוד." 

אברי גלעד: "אין על המתנחלים"

נזכיר, איש התקשורת אברי גלעד התייחס אף הוא למתקפות על אביב גפן ובטורו השבועי שהתפרסם ביום (ו') בישראל היום, הביא את אחת מהתגובות של אתר הארץ, שם נכתב, "אביב גפן ואברי גלעד - 2 אפסים שקיבלו עצה דומה מרואה החשבון שלהם שייעץ להם לרעות בשדה מניב". "אל תבנה על הכסף, אביב, אין כסף בלהגיד: המתנחלים - אחיי הם. נכון, יש במות שנפתחות, וקהל שמגיע, אבל זה הכסף הקטן", כתב גלעד והוסיך כי הכסף הגדול נשלט ברובו על ידי אנשי שמאל, או שיש להם "חוגים חברתיים שמאליים, ולא יעזו מעתה לגעת בך". 

"ראיתי באיזו דרגת הכחשה עבדתי בלרצות את המחנה שהייתי שייך לו"

גלעד הוסיף כי הוא רואה חשיבות עצומה בהתנצלות הפומבית של הזמר על אמירות או דעות מהעבר, "זה שהודית בפני הציבור שאמרת דברים כדי למצוא חן בעיני המחנה שלך, זה חשוב מאוד בעיניי. זה שחרור גדול. כשאני עשיתי משהו דומה, פתאום ראיתי כמה זמן ובאיזו דרגת הכחשה עבדתי בלְרַצות את המחנה שהייתי שייך לו, לחזור על המנטרות, לסמן אויבים, לשנוא אחים. 

לדבריו, "אין על המתנחלים", הוא ציין כי הוא מתעב את המיעוט שבמיעוט שפוגע בערבים ללא סיבה, אבל הם קיצונים שמדליקים אש זרה. "אני לא מדבר פוליטית ודתית, אלה עניינים של האדם עם עצמו, אלא אנושית. בכל פעם שאני בא בציבור מתנחלי, וזה קורה לא מעט בהרצאות בענייני הפרעת קשב, אני מרגיש שאני בישראל אחרת. ישראל של שנות ה־70. הרבה תמימות, דיבור על ערכים, קשב ארוך וחקרני, טוב לב, נדיבות. זכר חי לעם ישראל הקודם. הלוואי שגם הבא".