"יד פוגשת יד אחות" הילה קורח ואלמז מנגיסטו הן המנחות החדשות של טקס הדלקת המשואות

חגיגות יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל יתחילו עם הטקס המסורתי בהר הרצל, אותו ינחו שתי העיתונאיות של חדשות 12 ו-13: אלמז מנגיסטו והילה קורח, "מייצגות את הטוב שיש בחברה הישראלית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 21/12/21 09:51 יז בטבת התשפב

הילה קורח ואלמז מנגיסטו הן המנחות החדשות של טקס הדלקת המשואות
הילה קורח, צילום: עדי אורני

בחודש אייר הקרוב יחול יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל, וההכנות לחגיגות כבר התחילו. הילה קורח ואלמז מנגיסטו נבחרו להנחות את טקס הדלקת המשואות המסורתי, אשר לראשונה בהיסטוריה, ינוהל בידי שתי נשים. הטקס, שפותח את אירועי יום העצמאות, יתקיים בהר הרצל ביום רביעי, אור ליום ד' באייר,4 במאי 2022 ויעמוד השנה בסימן "יד פוגשת יד אחות".

הילה קורח היא עיתונאית, מנחה את מהדורת השבת של חדשות 13, ובשנת 2017 סיימה את לימודי הרפואה שלה באוניברסיטת תל אביב. אלמז מנגיסטו היא אשת תקשורת ומגישה בחדשות 12.

אלמז מנגיסטו

אלמז מנגיסטו צילום: ללא

בהודעה מטעם משרד התרבות והספורט, נמסר כי השתיים יחד וכל אחת בעשייתה המקצועית והחברתית, מייצגות את פניה היפות של החברה הישראלית ואת מגוון הקולות, האנשים והכישרונות שבה. בטקס השנה, יינתן דגש מיוחד לאזרחיות ולאזרחים המייצגים ומקדמים את החברה הישראלית להיות טובה יותר, בין היתר בתחומי ההנגשה ושוויון ההזדמנויות לאנשים עם מוגבלות.

עוד נמסר כי ביום העצמאות ה-74 תצדיע מדינת ישראל לאזרחיות ולאזרחים אשר תורמים תרומה יוצאת דופן לבנייתה של חברה ישראלית טובה יותר ואשר פועלים למען חברה מכלילה, בונים קהילות ויוצרים חיבורים, מקדמים שוויון הזדמנויות, קירוב לבבות ואחדות ישראלית. 

יו"ר ועדת השרים לסמלים וטקסים השר חילי טרופר מסר: "אני מברך על הבחירה בהילה קורח ובאלמז מנגיסטו להנחות את טקס המשואות. בדרכן ובעבודתן הן מייצגות את הטוב שיש בחברה הישראלית, ואני משוכנע שהן יובילו טקס ממלכתי ומכובד לתפארת מדינת ישראל".