יורם טהרלב ואמונה אלון זכו בפרס שר החינוך לתרבות יהודית

המשורר יורם טהרלב, מחברם של שירים רבים שהפכו לנכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית, והסופרת הדתיה אמונה אלון, זכו בפרס שר החינוך לתרבות יהודית. כך הודיע שר החינוך בנט

חדשות כיפה יהונתן קליין 09/10/18 10:30 ל בתשרי התשעט

יורם טהרלב ואמונה אלון זכו בפרס שר החינוך לתרבות יהודית
אמונה אלון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החינוך נפתלי בנט הודיע הבוקר (ג') על זכייתם של המשורר יורם טהרלב והסופרת אמונה אלון בפרס שר החינוך לתרבות יהודית.

יורם טהרלב, בן 80, תושב קיבוץ יגור, הוא מגדולי המשוררים בתרבות הישראלית מאז קום המדינה. שיריו 'ההר הירוק תמיד', 'על כפיו יביא, 'גבעת התחמושת' ועוד רבים, הם מהידועים בתולדות המדינה וזכו לביצועים רבים במשך השנים על ידי מספר רב של מבצעים. בנוסף, חיבר יורם טהרלב ספרים בנושאי יהדות, כמו 'טהר ליבנו' ו'מצע אישה מצא טוב', על נשים בתנ"ך.

"שמחתי לבשר ליורם טהרלב על זכייתו בפרס לתרבות יהודית בתחום השירה". כתב בנט בהודעתו, "גדלתי בכרמל עם ״ההר הירוק״ ושרנו בטיולים את ״קום והתהלך בארץ״; צעדנו ״ברחובנו הצר״ בירושלים, וחלמנו על ביצות פתח תקווה עם ״יואל משה סלומון״. טהרלב הטמיע בדורות של ישראלים את אהבת ארץ ישראל הטובה והישנה".

יורם טהרלב

יורם טהרלבצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הסופרת אמונה אלון, בת 63, תושבת ירושלים, היא מייסדת ספריית בית אל, הוצאת הספרים הראשונה שפנתה לציבור הדתי, ומחברת ספרים רבים בנושאי המגזר הדתי לאומי, ביניהם הספר 'שמחה גדולה בשמים' המתאר את ימיה הראשונים של ההתיישבות ביהודה ושומרון ואת ישיבת מרכז הרב. אלון היא אלמנתו של הרב בני אלון ז"ל, ח"כ מטעם מפלגות הימין ושר בממשלות ישראל, ואמו של הבמאי אורי אלון, יוצרם של הסדרות 'שטיסל' ו'אוטונומיות'.

שר החינוך בנט כתב: "בישרתי לסופרת אמונה אלון על זכייתה בפרס לתרבות יהודית בתחום הספרות ע״ש אורי אורבך, לשנת תשע״ט. ספריה של אלון הינם אבני דרך בעיצובו של קול נשי מובהק המודע היטב ליהדותו וישראליותו. דמויותיה של אלון מהלכות בשדה אמוני סוער, מבטאות אתגרים ותמימות בעלות הד יהודי עתיק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן