חדש על המדף יינות משובחים שיגרמו לכם לשתות הרבה יותר מארבע כוסות

חג הפסח הקרב ובא הוא הזדמנות מצוינת להקדיש את הזמן הראוי ליינות משובחים. הכירו את יקב עמק יזרעאל, האחראי על היינות המוגשים במסעדות מישלן מובילות בעולם, אלו היינות המומלצים של היקב לפסח 2024

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/24 17:47 ז בניסן התשפד

יינות משובחים שיגרמו לכם לשתות הרבה יותר מארבע כוסות
יינות משובחים, אילוסטרציה, צילום: Africa Studio,Shutterstock

יקב עמק יזרעאל הוא יקב בוטיק הממוקם בלב עמק יזרעאל, אשר ידוע באיכות הגבוהה של היין שהוא מייצר. העמק עצמו מתהדר באקלים ייחודי ובקרקע פורייה המאפשרת גידול זני ענבים מיוחדים ומגוונים. היקב מצליח לשלב בין שיטות גידול מסורתיות לבין טכנולוגיות מודרניות בתהליך הייצור, דבר המוביל לייצור יינות איכותיים וייחודיים.

כבר שנים יינות היקב מוגשים במסעדות מישלן מובילות בעולם ולכבוד חג הפסח, יקב עמק יזרעאל משיק מארזי MIX & MATCH, מהלך חדשני שמאפשר לכם להעניק מתנה אישית ומותאמת לטעמו של כל אחד. במארזים אלו, תוכלו לבחור ולשלב ממגוון היינות האיכותיים של היקב, מתוך כוונה ליצור התאמה מושלמת לפרופיל הטעם האישי של מקבל המתנה. המארזים מעוצבים בקפידה. זו הזדמנות נהדרת לחגוג את החג עם יינות מעולים ולהעניק מתנה ייחודית.

יינות מומלצים לפסח 2024:

אייקון: יין העל של היקב

אייקון הוא ממסך ים תיכוני מהזנים סירה וקריניאן שנבצרו מכרמים בוגרים מאוד. היין מורכב מחביות יוצאות דופן באיכותן המהוות את הטופ שבטופ של הבציר. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 22 חודשים. הוא מורכב ביותר וטומן בחובו שכבות שכבות של טעמים וארומות שיתגלו לאורך הטעימה. הוא מאוזן ביותר עם סיומת ארוכה ומתמשכת והוא בעל פוטנציאל התיישנות גבוהה מאוד בבקבוק בתנאי אחסנה ראויים .מומלץ לאוורר את היין בדקנטר יעודי טרם המזיגה לפרק זמן של שעה עד שעתיים להנאה מרבית ממורכבותו. זנים: קריניאן וסירה. בציר: 2019

ארגמן רזרב: זן הדגל של היקב

מיקום הכרם בשפלת החוף מעניק לזן תנאים אידיאלים עבורו. הבציר נעשה באופן ידני והיין עבר להשריה קרה ותסיסה עדינה במכלים קטנים ובערבוב ידני בלבד. המשך התיישנות בחביות עץ בנפח 300 ליטר במשך 18 חודשים. זן הארגמן הוא זן ישראלי מקורי אשר מתאפיין בהתאמה מושלמת לאקלים הישראלי החם. הוא מגיע להבשלה מלאה עם רמות חומצה גבוהות ביחס לזנים אדומים אחרים.

ארגמן

ארגמן צילום: באדיבות יקב עמק יזרעאל

תכונות זניות אלה בשילוב טכניקות הייננות היחודית יוצרים יין רענן מורכב ומאוזן. עשיר בטעמי פרי ותבלינים עדינים עם סיומת ארוכה ומרעננת. חוויה יוצאת דופן של קולינריה ישראלית במיטבה. התיישן 18 חודשים בחבית עץ אלון. מתאים במיוחד לבשר טלה, גבינות עיזים מקומיות ומאכלי טאבון.
בציר: 2020.

מגידו ספיישל רזרב

יין מאוזן ומורכב בעל גוף מלא. מתובל, אדמתי וארומתי עם סיומת ארוכה ומתמשכת.
כל חלקה נבצרה בבציר ידני. הזנים תססו והתיישנו כל אחד בנפרד בחביות עץ צרפתי במשך 14 חודשים. היין מתאפיין בארומות של פירות יער ותות שדה. טאנינים רכים מאוד גוף בינוני, טעם עשיר, חמיצות מרעננת, וסיומת ארוכה. הוא בעל נוכחות אך נעים ללגימה. זנים: שיראז וקברנה 18 חודשים בחבית מתאים במיוחד לארוחה חגיגית. בציר: 2020.

קריניאן רזרב

ענבי הקריניאן מגיעים מכרם וותיק בן 45 שנים הנטוע באדמת אבן גיר. גילו הבוגר של הכרם והשכבות הקשות של אדמת הגיר מביאים ליבולים נמוכים, לריכוז טעמים וארומות עוצמתיות בענב באופן טבעי.
לאחר בציר ידני, תסיסה עדינה והשרייה במשך 20 יום, עבר היין להתיישנות בחביות עץ אלון צרפתי בנפח 300 ליטר במשך 18 חודשים.

היין רענן, עגול, מאוזן ואלגנטי עם מבנה מעט מחוספס וסיומת ארוכה ונעימה. אדום אלגנטי המורכב משכבות רבות של טעמים וארומות. נוכחות בולטת של תבלינים ותות שדה. בעל פוטנציאל התיישנות גבוה. מתאים במיוחד לבשרים קלים, פיצות ומאכלים ים תיכוניים. בציר: 2020.

קריניאן

קריניאן צילום: באדיבות יקב עמק יזרעאל

סוביניון בלאן

סוביניון בלאן: גפני הסוביניון בלאן מכרם קדמת צבי נטועות באדמת בזלת ונהנות מקרקע מלאה מינרלים וממזג אוויר ים תיכוני מתון. התוצאה היא יין לבן רענן ופריך בעל חומציות נעימה. מתאפיין בארומות פריחה ובטעמי פרי הדר אגס ותפוח ירוק עם מינרליות עדינה וסיומת חדה. זהו יין קיץ מושלם שימלא אתכם ברעננות ויתלווה באופן מושלם לגבינות דגים ופירות. בציר: 2023

גוורצטרימינר

יין לבן חצי יבש עשיר בניחוחות צוף פרחים ליצ'י ואפרסק. טעמי משמש שמשתלבים בפירות טרופיים, חמיצות הדרים מרעננת ומתיקות עדינה, מושלם למזג האויר החם בארץ. מתאים במיוחד לגבינות, מאכלים קלים או כיין לסיום הארוחה. בציר: 2023.

גוורצ

גוורצ צילום: באדיבות יקב עמק יזרעאל

אדומים

אפשר לומר שזוהי "טביעת ה- DNA" של היקב, מאחר והבלנד מופק משלושת הזנים הים תיכוניים העיקריים בהם הוא מתמקד - סירה, קריניאן וארגמן. הענבים ליין זה נבצרו ידנית ועברו מיון קפדני כאשר לאחר מכן נכנסו ליישון של מעל שנה בחביות נפרדות ולאחר יצירת הבלנד הועברו ליישון נוסף של חצי שנה. יין אדום עמוק, ארומות דומיננטיות של פירות שחורים ותבלינים, בעל גוף בינוני עם סיומת ארוכה. בציר: 2021.

אדומים

אדומים צילום: באדיבות יקב עמק יזרעאל

מחירי יין - המחיר של היין נקבע ע"י רשתות מזון וחנויות מובחרות

סוביניון בלאן החל מ 85 ש"ח

אלפא החל מ 86 ש"ח

אדומים החל מ 99 ש"ח

קרניאן החל מ 130 ש"ח

סירה רזרב החל מ 130 ש"ח

ארגמן אזרב החל מ 165 ש"ח

אייקון החל מ 280 ש"ח

המחירים המוצגים הינם מחירי היקב, את כל היינות ניתן להזמין עם משלוח עד הבית במארז מהודר לכבוד חג הפסח. היין כשר למהדרין לפסח (בהשגחת הרבנות האזורית עמק יזרעאל, להמדרין בהשגחת טארטיקוב הרב יחיאל באב"ד)