מתכננים לשתות אלכוהול בפעם הראשונה? כל החוקים שאתם חייבים לדעת

השנה החלטתם סוף סוף ליהנות ממצוות השתייה? רגע לפני שאתם שותים עדלאידע כדאי שתדעו כמה כללים בסיסיים שיעזרו לכם לסיים את הערב בכיף וגם להתחיל את הבוקר שאחרי כמו שצריך

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/24 11:01 ח באדר ב'

מתכננים לשתות אלכוהול בפעם הראשונה? כל החוקים שאתם חייבים לדעת
יין, צילום: TnkImages,Shutterstock

בכל פורים אתם מתכננים לשתות אבל מוותרים ברגע האחרון, והפעם החלטתם שזה הולך לקרות. רגע לפני שאתם משתכרים עדלאידע ושוכחים את שמכם הפרטי, כדאי שתתכוננו למאורע כמו שצריך ותלמדו איך לעשות את זה נכון.

6 טיפים שיעזרו לכם לשתות כמו שצריך

עדלאהקיא: עם כל הכבוד לעדלאידע, לכל אחד יש את גבולות השתייה שלו. גם אם אתם רואים את כל החברים ממלאים את הכוסות ללא הכרה, זכרו שזאת הפעם הראשונה שלכם. התחילו לאט לאט ושימו לב איך האלכוהול משפיע על הגוף שלכם, כדי שלא תגיעו למצב של איבוד הכרה.

כמו לפני ריצה: משקאות אלכוהוליים יכולים להיראות לכם כמו שתייה רגילה, אך הם עלולים דווקא לייבש את הגוף שלכם. לפני שאתם יוצאים למסיבה או למשתה פורים הקפידו לשתות הרבה מים כדי למלא את הגוף בנוזלים. גם במהלך האירוע השתדלו לשתות כוס מים בין היין לוודקה.

קודם ארוחה: אף פעם אל תתחילו לשתות על בטן ריקה.אכלו ארוחה המכילה פחמימות, חלבונים ושומנים בריאים לפני צריכת אלכוהול. מזון יכול לעזור להאט את ספיגת האלכוהול לזרם הדם שלכם ולהפחית את השפעותיו.

לא לערבב: אם אתם רוצים להשתכר בכיף ולא לאבד את הראש לגמרי, תעשו לעצמכם טובה ואל תערבבו סוגים שונים של אלכוהול. בחרו משקה אחד שמשמח אתכם ותיצמדו אליו עד כמה שאתם יכולים.

תכנית מסודרת: מכיוון שאתם לא יכולים לדעת איך הערב הזה יסתיים, כדאי שתתכננו אותו מראש. דעו כיצד אתם חוזרים הביתה ותדאגו שיהיה לפחות אדם אחד פיכח בסביבתכם.

בלי משחקים: אין ספק שביר-פונג או משחקי שתייה אחרים יכולים לשדרג את הערב, אבל לא בפעם הראשונה שלכם. תנו לעצמכם לשתות בנחת ולא מתוך דחף של המשחק, בפעם הבאה כבר תוכלו להשתלב (בזהירות כמובן).

הבוקר שאחרי

תופעה מוכרת היא החמרמורת (Hangover), הנגרמת מצריכת אלכוהול, ומאופיינת בדרך כלל בכמה תסמינים: כאבי ראש, בחילות והקאות, עייפות, צמא, קושי בריכוז, עצבנות יתרה, רגישות גבוהה לאור ולרעש ועוד. כדי לטפל בה, יש כמה דברים שתוכלו לעשות.

  1. כמו בערב האירוע, גם כעת עליכם לשתות הרבה מאוד מים כדי להחזיר לגוף את הנוזלים שאיבד.
  2. גם אם אין לכם שום תיאבון, הקפידו על ארוחת בוקר מאוזנת ובריאה שתכניס לגוף חומרים מזינים.
  3. אם כאב הראש מטריד אתכם, תוכלו לקחת כדור לשיכוך כאבים ללא מרשם.
  4. תנו לעצמכם זמן לנוח ולהתאושש. שנת צהריים יכולה להועיל.
  5. מכורים לקפה יצטרכו להתאפק. קפאין עלול לייבש את הגוף עוד יותר ולהחמיר את התסמינים שלכם.