לעצלנים רעבים: ארוחות צהריים שלא ידרשו יותר מ-12 דקות הכנה

למי שלא אוהב לבלות יותר מדי זמן במטבח או לאלו שנגמר להם הכוח אחרי יום עבודה ארוך - הנה 10 רעיונות ומתכונים לארוחות צהריים מהירות וקלות להכנה | תשמרו, אתם עוד תצטרכו את זה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 05/03/24 18:04 כה באדר א'

לעצלנים רעבים: ארוחות צהריים שלא ידרשו יותר מ-12 דקות הכנה
ארוחות צהריים ב-12 דקות, צילום: LightField Studios,Shutterstock

אני אוהבת להשקיע באוכל ומאמינה שיש למזון השפעה רבה על השגרה שלי, אבל גם לי יש ימים מתישים בהם מתחשק לי שארוחת הצהריים תנחת לי על השולחן בלי טיפת מאמץ. מכיוון שזה ככל הנראה לא יקרה אף פעם (וולט לא נחשב כל עוד אני ממשיכה לשלם עליו), אספתי לי רשימה של ארוחות צהריים מהירות וטעימות לזמנים קשים. לא כולן בריאות, אך בהחלט משביעות.

1. פתיתים נקניקיות

יש שיקראו לה "ארוחת צהריים של ילדות", אני פשוט קוראת לה "ארוחת צהריים סופר קלה וסופר טעימה". בסיר אחד זורקים נקנקיות חתוכות, מטגנים, ומוסיפים פתיתים באיזו צורה שרוצים (אין כמו כוכבים). מוסיפים רסק עגבניות ותבלינים שאוהבים ושופכים מים רותחים. אחרי שסיימתם את העבודה המפרכת תצטרכו להמתין 10 דקות עד שיהיה מוכן. אפשר להחליף את הפתיתים בפסטה ולקבל בדיוק את אותה התוצאה.

שדרוג למשקיענים: טגנו בצל לפני הנקניקיות.

פתיתים ונקניקיות

פתיתים ונקניקיות צילום: Svetlana Monyakova,Shutterstock

2. אנטיפסטי בתנור

זאת ארוחת הצהריים הכי קלה שתכינו אי פעם, והחלק הכי כיף בה הוא שאין שום חוקים. אתם יכולים להכניס פנימה גמבה, בצל, חציל, כרובית, ברוקולי, בטטה, ראש שום - כמעט כל ירק שתרצו - לזלף שמן זית, סילאן, מעט מלח גס ולזרוק לתנור על 190 מעלות. בזמן שתתקלחו ותתכוננו למחר הארוחה שלכם תכין את עצמה.

שדרוג למשקיענים: תוסיפו לכל זה סלמון ותדאגו גם לחלבון.

אנטיפסטי בתנור

אנטיפסטי בתנור צילום: Nina Firsova,Shutterstock

3. שניצל קפוא ופסטה

זאת כנראה הארוחה הכי פחות בריאה ברשימה, אבל מותר מדי פעם. זורקים שניצל עוף/תירס קפוא שקניתם לתנור או למחבת עם שמן רותח, ובנתיים מכינים פסטה ברוטב עגבניות - בסיר אחד כמובן - שלא לוקחת יותר מ-10 דקות בישול. תודו שפשוט זה הכי טעים.

שדרוג למשקיענים: שניצל לא קפוא.

שניצל ופסטה

שניצל ופסטה צילום: Ezume Images,Shutterstock

4. חזה עוף ואורז בסיר אחד

זאת הארוחה שתגרום לכם להרגיש שהשקעתם בעצמכם למרות שלא באמת עשיתם כלום. קחו חזה עוף, חתכו לקוביות וטגנו עם מעט שמן בסיר - עד שמשחים. תוסיפו את התבלינים הרצויים, מעט צ'ילי מתוק, ואז את האורז. שפכו מים בכפות כפולה מהאורז וכסו את הסיר. כאן נגמרה כל המלאכה ונותר רק להמתין 18 דקות עד שארוחת הצהריים שלכם מוכנה.

שדרוג למשקיענים: תוספת בצל מטוגן/אטריות.

חזה עוף ואורז

חזה עוף ואורז צילום: actistudio,Shutterstock

5. עוף ותפוחי אדמה בתנור

נשמע כמו ארוחה מפוצצת, אבל הכי פשוט בעולם. מסדרים עופות בתבנית, חותכים תפוחי אדמה לקוביות (אין צורך לקלף) ושופכים מעל רוטב עסיסי (סילאן, סויה, שום ומעט צ'ילי). שמים בתנור ל-200 מעלות ונותנים לאוכל להכין את עצמו ב-50 הדקות הקרובות. אין צורך להשגיח עליו, הוא ילד גדול.

שדרוג למשקיענים: תוסיפו גם בטטה. זה לא באמת מושקע אבל זה טעים.

עוף ותפוחי אדמה בתנור

עוף ותפוחי אדמה בתנור צילום: zi3000,Shutterstock

6. סלמון ואטריות אורז

אטריות אורז הן הדבר הכי מהיר ופשוט להכנה. עכשיו רק נשאר לחתוך דג סלמון לקוביות, לצרוב אותו במחבת ואז לערבב את שניהם עם רוטב סויה או קרם קוקוס. אם תביאו גם צ'ופסטיקסט תקבלו תחושה של מסעדה אסייתית אמיתית.

שדרוג למשקיענים: ברוקולי כבר ממש יהפוך את זה למוקפץ.

סלמון ואטריות אורז

סלמון ואטריות אורז צילום: smspsy,Shutterstock

7. מוקפץ עוף מהיר

את מה שעשיתם עם הסלמון, אפשר לעשות גם עם עוף. מוקפץ זו אחת הארוחות הקלות להכנה ומה שמעכב את הכל אלו ירקות כמו גמבה וגזר שזקוקים לזמן רב כדי להתרכך. במוקפץ מהיר בוחרים רק ירקות שמתרככים מהר - בצל, פטריות, ברוקולי, זוקיני וקוביות עוף. מעל הכל רוטב אסייתי, ויש לכם מוקפץ מהיר וקליל.

שדרוג למשקיענים: בצל ירוק.

מוקפץ עוף מהיר

מוקפץ עוף מהיר צילום: Timolina,Shutterstock

9. טופו עם פטריות וברוקולי

כל מה שעשיתם עם מוקפץ העוף, רק בגרסה הצמחונית (והטעימה יותר).

שדרוג למשקיענים: תוספת אורז לבן.

טופו עם ברוקולי ופטריות

טופו עם ברוקולי ופטריות צילום: AS Foodstudio,Shutterstock

8. סלמון בתנור ואורז במיקרוגל

אני מתנצלת בפני מי שצמד המילים "אורז במיקרוגל" מעביר בהם רעד, אבל זה ללא ספק הפיתרון המהיר האולטימטיבי. בזמן שהסלמון משחים בתנור (אחרי שמרחתם עליו שמן זית ושום או רוטב אסייתי לבחירתכם, כל דבר שלוקח דקה וחצי) תכינו אורז שתוכלו לאכול איתו. בקופסה למיקרו או תבנית פיירקס שימו חצי כוס אורז, כף וחצי שמן, חצי כפית מלח וכוס מים רותחים. כסו, הכניסו ל-3 דקות במיקרוגל ואז ערבבו והכניסו ל-7 דקות נוספות.

שדרוג למשקיענים: תקפיצו שעועית ירוקה עם הרוטב של הסלמון.

סלמון בתנור ואורז במיקרוגל

סלמון בתנור ואורז במיקרוגל צילום: Nina Firsova,Shutterstock

10. טורטייה/פיתה בשר

מה משביע יותר מפיתה או טורטייה עם מילוי עשיר? לטגן בשר טחון עם בצל זו משימה של חמש דקות, עכשיו נשאר רק להכניס הכל לפיתה עם מלא טחינה ולטרוף.

שדרוג למשקיענים: תהפכו את זה לעראייס.

פיתה בשר

פיתה בשר צילום: Stepanek Photography,Shutterstock