פחות ממה שחשבתם: כמה זמן אפשר לשמור מלפפון במקרר?

לכל ירק יש תוחלת חיים שונה. בעוד ירקות מסוימים יכולים להישמר למשך חודש שלם, אחרים יתקלקלו כבר אחרי שבוע | איך אפשר להאריך את זמן המדף שלהם? הטיפים המנצחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/24 16:34 יא באדר א'

פחות ממה שחשבתם: כמה זמן אפשר לשמור מלפפון במקרר?
מלפפון במקרר, צילום: Africa Studio,Shutterstock

הירקות אמנם נשמרים בדרך כלל במגירה אחת במקרר, אך חשוב לדעת שלכל אחד מהם יש תוחלת חיים שונה. בעוד הגזר יכול להישמר לחודש שלם, את העגבניות תצטרכו לזרוק כבר אחרי שבוע. ריכזנו עבורכם תוחלת חיים של ירקות שונים, עם טיפים כיצד אפשר לשמור עליהם לזמן רב יותר.

מלפפון

באופן מפתיע, מלפפון שלם יכול להישמר במקרר במשך שבוע אחד בלבד, בתנאי שהוא נשמר במגירת הירקות. מלפפון פרוס, לעומת זאת, צריך להיות מאוחסן במקרר בכלי אטום - וגם אז יישמר ליומיים-שלושה בלבד. כדי להאריך מעט את חיי המדף שלו יש להרחיק אותו מתפוחים או עגבניות שיכולים לזרז את תהליך ההבשלה, וגם לעטוף את המלפפונים בניילון נצמד כדי לשמור על הלחות.

עגבנייה

בדומה למלפפון, גם לעגבניות יש נטייה להירקב תוך שבוע בלבד. אם חתכתם אותן עדיף לא לשמור יותר מיומיים או שלושה. כדי לשמר אותן טוב יותר, עדיף לאחסן אותן שלמות על השיש עד להבשלה, בטמפרטורת החדר, ורק אחר כך להעביר למקרר. כך הטעם והמרקם יישמרו בצורה טובה יותר.

עגבנייה במקרר

עגבנייה במקרר צילום: oanaurgiu,Shutterstock

גזר

גזר הוא הירק שנשמר לאורך הכי הרבה זמן. כשהוא שלם הוא יכול להישמר במגירת הירקות שבועיים עד חודש שלם, וכשהוא קלוף או פרוס אפשר לשמור אותו בין שבוע לשבועיים. כדי להאריך את זמנו במקרר יש להרחיק אותו מפירות כמו תפוחים, מכיוון שהאתילן הנפלט מהם יכול להשפיע על טריותם.

פלפל

פלפל רגיל - כתום, צהוב, אדום - יכול להישמר שלם שבוע עד שבועיים כשהוא במגירת הירקות במקרר. כשהוא פרוס או קצוץ ונשמר בכלי אטום, הוא יכול להישמר שלושה עד חמישה ימים. פלפל חריף יכול להישמר שלם לאורך אותו הזמן, אך יכול להחזיק עד שבוע שלם כשהוא פרוס או קצוץ.

נו, כמה זמן?

נו, כמה זמן? צילום: KinoMasterskaya,Shutterstock

בטטה

בטטה שלמה ורגילה יכולה להישמר בין שבועיים לחודש שלם, במידה שהיא מאוחסנת במקום קריר וחשוך. כשהיא מבושלת, יש לשמור אותה ארבעה עד שישה ימים בלבד - בכלי מכוסה במקרר. את הבטטה יש לשמור הרחק מבצל ושום ולהימנע מקירור שלה, מכיוון שטמפרטורות קרות עלולות להשפיע לרעה על המרקם והטעם שלהן.

4 טיפים לשמירה טובה על ירקות

1. בדקו באופן קבוע: בדקו את הירקות באופן קבוע לאיתור סימנים של קלקול והשליכו כל פריט שעלול להדיף עובש, ריחות, או שינוי צבע.

2. השתמשו בכלים מתאימים: אחסנו ירקות בכלים אטומים לשמירה על טריות ומניעת העברת ריחות.

3. שימו לב ללחות: התאימו את הגדרות הלחות במקרר שלכם כדי לייעל את תנאי האחסון עבור סוגים שונים של ירקות.

4. הקפיאו: אם יש לכם עודף ירקות, שקלו להקפיא אותם כדי להאריך את חיי המדף שלהם. לפני ההקפאה יש לארוז פריטים במיכלים אטומים או בשקיות הקפאה.