לזכר הלוחם שנפל: בית הקפה הירושלמי בצעד מרגש

בעל בית הקפה המצליח בשוק מחנה יהודה ביקש לתרום חלק מהכנסותיו למאמץ המלחמתי. הוא נתקל ביוזמה של אימו של מושיק דוינו ז"ל שנפל בצוק איתן - פוד טראק לחיילים. למרבה הצער הרכב נגנב, ובעל הקפה החליט לממן את רכישתו מחדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/24 22:49 ב באדר א'

לזכר הלוחם שנפל: בית הקפה הירושלמי בצעד מרגש
ברברה קפה בשוק מחנה יהודה, צילום: חנה טייב

מאז פרוץ המלחמה, מרבית העסקים בארץ ובמיוחד בתי הקפה והמסעדות חווים ירידה בהכנסות, בשל המשבר הכלכלי ובשל חוסר החשק לצאת ולבלות, בזמן שבעזה עדיין נמצאים 136 חטופים ולוחמים נהרגים כשהם מגינים עלינו. רבים מהחיילים שהתגייסו למלחמה הינם תושבי הדרום והעוטף, ובעלי ברברה קפה שבמחנה יהודה, יעקב ממן, החליט לעשות מעשה למען אחד מהם ולהעניק לו 5% מההכנסות של בית הקפה המצליח.

הפודטראק לזכר החייל נגנב - ובית הקפה יממן את רכישתו מחדש

מה שצד את עיניו של ממן הוא פרויקט הפאן טראק של בית חב"ד קטמון ורוחמה דוינו, אמו של מושיקו דוינו ז"ל שנהרג בצוק איתן. מזה כעשור שאימו של דוינו ז"ל מקדישה את זמנה להפעלת הפודטראק "פאן טראק", להנצחת זכרו של בנה, ובעזרתו היא מאכילה חיילים בכל רחבי הארץ באוכל ביתי שהיא מבשלת. לפני מספר חודשים נגנב הפאן טראק והסכום שייכנס מברברה קפה יאפשר את השלמת הסכום לרכישתו.

סמל ראשון משה דוינו ז"ל

סמל ראשון משה דוינו ז"ל צילום: צה"ל

יעקב ממן, בעלי ברברה קפה סיפר: "גם בברברה קפה ישנה ירידה בהכנסות מאז ה-7 באוקטובר, ועדיין, אנו עובדים בזמן שאחינו הגיבורים נלחמים באויב הרצחני ועסקיהם קורסים מכיוון שאינם יכולים להיות בהם או להיות קשובים לצרכיהם. ובשל כך החלטנו לעשות מעשה קטן ולהעביר חמישה אחוזים מהמחזור של בית הקפה לפרויקט המבורך של בית חב"ד קטמון ורוחמה דוינו, הפאן טראק לזכרו של מושיקו דוינו הי"ד שנהרג במלחמת צוק איתן. עם ישראל חי".