בלי לנסוע עד נתניה: כך תכינו לחם חביתה בבית

במקום לנסוע עד נתניה כדי לטעום את כריך החביתה שהצליח לשבור את הרשת, הכנו בשבילכם ארבעה מתכונים לחביתות נפלאות שתוכלו להכין בעצמכם: בשרית, חלבית, צמחונית וקלאסית

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 07/08/23 15:41 כ באב התשפג

בלי לנסוע עד נתניה: כך תכינו לחם חביתה בבית
צילום: shutterstock

הלהיט "לחם חביתה" הצליח לשגע את הרשת ולהגיע למעל ממיליון צפיות ביוטיוב. השיר שמתנגן בטיקטוק, באינטסגרם ואפילו במסיבות גרר המונים לחנות הקטנה בגיבורי ישראל 24 בנתניה, וכולם רצו להבין על מה כל ההייפ ולטעום את הלחם האגדי. אלא שככל שהטרנד גבר כך גם התור ארך, וזמני ההמתנה הפכו ארוכים ומייגעים. במקום להתניע את הרכב ולנסוע עד השרון, למה שלא תכינו לחם חביתה בעצמכם?

בשרי

במקום המקורי יש כמה מנות בשריות: קבב, מרגז, נקניק ועוד. הגרסה הבשרית שלנו היא דווקא עם פרגיות: קחו בצל, גמבה ופלפל חריף ותחתכו לרצועות. טגנו הכל במחבת ווק. הוסיפו פרגיות וטגנו עד להשחמה. שברו שתי ביצים לתוך המחבת וערבבו היטב. תבלו: פלפל, כמון, פפריקה מתוקה ומעט אבקת שום. הכניסו הכל לפיתה עם ממרח אהוב (מיונז או חרדל לבחירתכם) ותאכלו חם.

צילום: shutterstock

חלבי

החביתה החלבית פשוטה הרבה יותר: שברו למחבת גדול מספר ביצים לבחירתכם ופזרו מעל גבינות לפי בחירתכם - בולגרית, צפתית, מוצרלה ועוד. קפלו את החביתה לשניים ופזרו מעט פטרוזיליה. המשיכו לטגן במשך שתי דקות נוספות. מרחו גבינת שמנת על לחמניה רכה והניחו את החביתה בפנים.

צילום: shutterstock

צמחוני

הגרסה הצמחונית היא שקשוקה מפנקת בלחמניה. טגנו בצל קצוץ יחד עם עגבניות וגמבות אדומות עד להתרככות מלאה. הוסיפו את הביצים, מלח, פפריקה ושום ושקשקו הכל במחבת. לשדרוג אפשר להוסיף נקנקיות צמחוניות חתוכות לקוביות. כסו את המחבת ל2-3 דקות ופזרו מעל עלי פטרוזיליה. הכניסו הכל לג'בטה גדולה ותזללו.

צילום: shutterstock

קלאסי

החביתה הקלאסית מורכבת מביצים ועשבי תיבול לבחירתכם. אם מתחשק לכם לחם חביתה אמיתי ולא לחמניה, התחילו בטיגון של שתי פרוסות לחם לבן זו לצד זו, שפכו ביצה טרופה על גבי הלחמים ואז הפכו אותם אחד על השני. הדקו היטב וטגנו במשך שתי דקות עד לאכילה.

צילום: shutterstock