כיסא ריק: המחווה המרגשת של הבר הירושלמי בשוק מחנה יהודה

שבוע המודעות לשכול האזרחי מעניק זכות דיבור גם לאלו שאיבדו את יקיריהם ממחלות או בנסיבות טרגיות אחרות. בר "השכנה" בירושלים שמר כיסא ריק עבור כל אלו שאינם עוד

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/03/23 13:17 כט באדר התשפג

כיסא ריק: המחווה המרגשת של הבר הירושלמי בשוק מחנה יהודה
צילום: אייל אשוש בר "השכנה"

שבוע המודעות לשכול האזרחי נערך בימים אלו בחסות עמותת "יקיר לי", המקיימת סדרת אירועים במטרה להעלות את המודעות לחווית האובדן גם בחברה הכללית זו השנה החמישית ברציפות. "אנו מבקשים לשנות את השפה בייחס לשכול האזרחי ולומר בקול רם: יש שכול אזרחי, ובאלפים כל שנה ומשפחות מאבדות את יקיריהן גם ממחלות או בנסיבות טרגיות אחרות", אומר הוגה המיזם, פיני, אביה של דסי רבינוביץ ז"ל אשר נפטרה לאחר מאבק ארוך ועיקש במחלת הסרטן.

צילום: עמותת יקיר לי

כיסא ריק ושלט לזכרם בבר הירושלמי 

אחד הביטויים להעלאת המודעות והגברת הרגישות הציבורית הגיע דווקא מהתחום הקולינרי, כאשר הבעלים של בר "השכנה" בשוק מחנה יהודה בירושלים, אייל אשוש, בחר למקם שלט על כיסא בר תחת הכיתוב: "בכיסא הזה יכלו לשבת צעיר/ה שנפטרו כתוצאה ממחלה או בנסיבות טרגיות". אף אורח במקום לא התיישב על הכסא והאקט גרר שאלות ותגובות מצד צוות המקום- על החשיבות בשבוע המודעות לשכול האזרחי.

פיני רבינוביץ: "לאורך השנים זיהינו כי קיים צורך חברתי בשפה והגדרות לשכול האזרחי, לאפשר למשפחות השכולות לצאת מהסגר למרחב, ולנו, כחברה, לבנות את החזקת הידיים הקהילתית והחברתית במקרים של אובדן בן משפחה, חבר בקהילה ובכלל. אנו מבקשים לשנות את השפה בייחס לשכול האזרחי. ולומר בקול רם: יש שכול אזרחי, ובאלפים כל שנה. אני רוצה להודות לאייל ולצוות על ההירתמות למען המיזם. אני מייחל שנדע לייצר מעגלי ליווי רגשי ותמיכה משפחתית בקהילה ונשפיע על חקיקה רגישה ובעיקר להקשיב להורים. שבוע המודעות עשה את שלו".