איך קולעים חלה עגולה? | צפו

המנהג הרווח בקרב רוב העדות הוא לאכול חלה עגולה בראש השנה ויש שנהגו בכל חודש תשרי. אז איך קולעים חלה עגולה יפה ומרשימה שתקשט את שולחן החג? מצורף סרטון שמסביר צעד אחר צעד ומתכון כמובן

חדשות כיפה דניאל וייס 31/08/21 12:36 כג באלול התשפא

איך קולעים חלה עגולה? | צפו
צילום: shutterstock

ראש השנה ממש בפתח והמסורת לאכול חלה עגולה דווקא בראש השנה ויש נוהגים שבכל חודש תשרי, מאתגר את האופים והאופות בנינו. אז מה מקור המנהג? לרוב בשבתות ובחגים החלות הין מאין קו ארוך, קו שיש לו התחלה ויש לו סוף. בראש השנה אין אנחנו מאחלים לאף אחד להיות לזנב אלה רק לראש ועל כן נהגו לאפות את החלות בצורה עגולה, לה אין ראש ואין זנב, על מנת שאף אחד לא יקבל את סופה של החלה. העיגול מסמל גם את המן שקיבלו בני ישראל במדבר שהיה בצורת עיגול ועוד, לעיגול בעצם אין קץ, אין סוף, הוא ממשיך בתנועתו ומסמל את ההמשכיות שאינה מסתיימת.

צילום: shutterstock

חלות עגולות במיוחד לראש השנה יכולות להיות בתוספות מעניינות ושונות, יש המוסיפים צימוקים או תפוחים והנפוץ ביותר הוא דבש לשנה מתוקה.

@jewishfoodsociety

Apple and honey challah for Rosh Hashanah! @challahprince #jewishfoodsociety #jewishfood #familyrecipe #familycooking #jewfood #foodtiktok

♬ Steven Universe - L.Dre

לחלה הבאה צריך להכין בצק של חלות המתכון בלינק:

החלה שלי

לפי הסרטון המצורף, יש לחלק את הבצק שהתקבל לארבע עיגולים, אותם לרדד לנחש ארוך ואז להשטיח, למלא את הנחש השטוח בחתיכות תפוח עץ מרובעות קלופות, ושוב לגלגל. אחרי שעשיתם כך עם ארבע העיגולים, הגיע זמן הכנת החלה העגולה. ניתן להיעזר בכוס שתהיה הבסיס לעיגול החלה. שימו לב לשיטת הקליעה המיוחדת, היא פשוטה והתוצר הסופי מרשים ביותר. רוצים להרשים עוד? פזרו חתיכות תפוח מעל החלה טרם האפיה. לאחר אפייה ניתן למרוח בדבש  וכשמגישים לשולחן ניתן להכניס בחור באמצע החלה כוס עם דבש להקל על הטבילה לאחר ברכת "המוציא". 

שתהיה שנה טובה ומתוקה