תקופת החגים - הזמן הכי מתאים לממתקים

חגי תשרי נחשבים לעונת השיא של הסוכריות, עם עלייה של 37% לפי נתוני סטורנקסט, לעומת יתר חודשי השנה. ויש לכך נימוק מסורתי משכנע: שנזכה לשנה טובה ומתוקה.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 12/09/18 20:08 ג בתשרי התשעט

תקופת החגים - הזמן הכי מתאים לממתקים
חנות פופ אפ, צילום: נעמי גוטקינד גולן

למספר הגבוה של ממתקים ומתוקים חדשים שהופיעו במרכולים לאחרונה, יש נימוק "מסורתי" משכנע: שנזכה לשנה טובה ומתוקה. וכשמדובר ב"שמחת תורה", ההצדקה כפולה ומכופלת: המנהג לחלק בבתי הכנסת שקיות עם סוכריות וחטיפים לכל הטף אחרי "ברכת כל הילדים". חגי תשרי נחשבים לעונת השיא של הסוכריות, עם עלייה של 37% לפי נתוני סטורנקסט, לעומת יתר חודשי השנה. מי שקולע בול למטרה הזו מבחינת לוח הזמנים היא חברת ליימן שליסל, שפתחה השבוע חנות זמנית (פופ-אפ), שתישאר פתוחה חודש, עד אחרי שמחת תורה, בנמל תל אביב מול ארגז החול. יש שם מבחר גדול של סוכריות לעיסה ומסטיקים של המותג מנטוס, ואטרקציות נוספות כמו הדפסה הנעשית במקום של ברכות אישיות על מדבקה שמצמידים לגליל סוכריות. הגליל והמדבקה גם יחד עולים חמישה שקלים. המחירים הנמוכים באים לידי ביטוי גם בכך שארבעה גלילי סוכריות ומסטיקים עולים עשרה שקלים, כך שהחנות יכולה לשמש כתובת מומלצת לגבאי בתי הכנסת לקראת חגי תשרי. מוצרים נוספים שיובאו לישראל בכמויות מוגבלות במיוחד לחודש הפעילות, ונמכרים בלעדית בנמל הם מחברות, מגבות, חולצות טי, ועוד, עם המיתוג של מנטוס. אפשר גם לקנות שם סוכריות בתפזורת לפי משקל. שעות הפתיחה: 22:00-16:00. בימי חמישי פתוח עד 23:00, בימי שישי וערבי חג מ-9:00 עד שעה לפני כניסת השבת והחג, וגם במוצאי שבתות וחגים. פרט פיקנטי ודי מדהים בקשר למותג: ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם בצריכת סוכריות מנטוס. הצריכה לנפש בארץ עולה אפילו על הצריכה בהולנד, הארץ שהמציאה את המנטוס בשנת 1841. במקום השני נמצאת סינגפור, שם אסור ללעוס מסטיק והסוכריות הלעיסות מהוות לכך תחליף.

גם מותג הסוכריות הפרטי של ליימן שליסל, יוגטה, מציע עכשיו מגוון גדול מסוגים שונים,  כמו למשל סוכריות ג'לי בטעמי פירות, סוכריות טופי (כעשרה שקלים לשקית של 600 גרם), סוכריות ממולאות, סוכריות על מקל ועוד.

יוגטה

יוגטהצילום: עמית שטראוס

נעבור לחטיפים ונעצור לרגע בתחום הבריאותני עם חטיפי הגרנולה שמשווקת חברת י.מרבה. המגוון כולל כדורי דגנים עם פתיתי שיבולת שועל, שוקולד וקוקוס, כדורי דגנים אפויים ללא תוספת סוכר או מלח, חטיפי גרנולה עם אוכמניות ואגוזי לוז, ועוד. כעשרה שקלים ל-125 גרם. ממתק מהטבע

אם אתם בעניין מתוקים טבעיים וטבעוניים, כדאי להכיר גם את ממרח החרובים ללא תוספת סוכר של המותג "בא לי מהטבע" המשווק על ידי חברת "ליב". הוא עשיר בסידן, לא מכיל שמן דקלים, וכמובן אף מרכיב מהחי, ואפשר להכין בעזרתו כריכים ומאפים שונים. כ-20 שקלים ל-400 גרם.

צילום: מרבה

 

אוהבים חטיפי שוקולד יוקרתיים, מושקעים וקטנטנים? ברשת חנויות דסקלידס יש גביעוני שוקולד מריר קטנים וממולאים במרמלדת אננס או גביעוני שוקולד חלב עם מרמלדת אפרסקים בתוספת קרם אגוזי, פרלינים של שוקולד לימון וג'ינג'ר ועוד. המחירים נעים בין 40 ל-185 שקלים.

בא לי מהטבע

בא לי מהטבעצילום: שי ניבורג

למותג מרסי יש בונבוניירות בהן כל פרלין עטוף בנפרד ומכיל מוס שוקולד, קרם אגוזי לוז, קפה, שמנת ועוד. אפשר לפרק ולכלול בכל שקית ממתקים בונבון אחד. כ-30 שקלים ל-250 גרם.

כרמית

כרמיתצילום: סטודיו פליי

חברת כרמית השיקה וופלים מסדרת "אגו" המצופים בשוקולד מריר המתאימים גם לקהל טבעוני ויש עליהם תו של ויגן פרנדלי המעיד על כך. זאת משום שאי בהם שומן טראנס או כולסטרול. כשבעה שקלים ל-110 גרם. כרמית  הרחיבה גם את סדרת עוגיות ה"מיני קוקיס" של עם שני טעמים חדשים: עוגיות בטעם קרמל ועוגיות "בטעם של פעם". גם אלה מסומנות בתו ויגן פרנדלי. הן דקיקות, וטעם הקרמל שלהן מוצלח במיוחד. כ-18 שקלים לצנצנת של 600 גרם.

פיקולו

פיקולוצילום: לואקר

החידוש במותג לואקר נקרא "פיקולו". מדובר במאגדת של 4 חטיפים במילוי קרם אגוזי לוז עם ציפוי שוקולד חלב, כשכל יחידה ארוזה בנפרד ומכילה 92 קלוריות. המחיר למארז – 10 שקלים. יש ללואקר גם מהדורה מוגבלת לראש השנה של חטיפי מיני עם שוקולד מריר בטעמי אגוז, שוקולד חלב ושוקולד לבן, במארזים של 200 גרם העולים 20 שקלים.