סופגניית אסאדו כבר טעמתם? קבלו את כל החידושים!

בכוסות, בקומות, וולקאנו, לוטוס, מקופלת, מטוגנת, טבעונית, פיצפונית ואפילו במילוי אסאדו – מה עוד תבקשי  מאיתנו סופגניה, ואין, ואין עדיין?

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 04/12/18 10:55 כו בכסלו התשעט

סופגניית אסאדו כבר טעמתם? קבלו את כל החידושים!
מוזס, צילום: חיים יוסף

חשבתי שראיתי וטעמתי כבר הכול בתחום הסופגניות, כל המליות, כל ההפתעות, כל הפלגות הדמיון של השפים – בא ערב חנוכה תשע"ט, ומוכיח שאין גבול ליכולת ההמצאה. את התגובה הזו סחטה ממני רשת MOSES שבמהלך החג תציע לאורחיה סופגנייה במילוי בשר על האש (אסאדו ברביקיו), בשילוב ריבת בצל, וקישוט של שקדים טחונים, מי סוכר וקטשופ. מפתיע כבר אמרתי? יוצא דופן לא פחות הוא המחיר: 48 שקלים לשתי יחידות.

מוזס

מוזסצילום: חיים יוסף

חושבים שזה השיא? תחשבו שוב. דודו אוטמזגין, שבחנוכה של שנה שעברה המציא סופגניות מצופות בזהב, חוזר להדהים ברשת הנושאת את שמו ובימים אלה מוכר שם סופגניות בשם וולקאנו (הר געש), מצופות ברדיד דקיק ואכיל של כסף או זהב, מבצק חמאה בסגנון בריוש. על מתכות יקרות משלמים בגדול כמובן, אז כל סופגניית וולקאנו עולה 45 שקלים. אל תשאלו אותי למה צריך להמציא או לאכול סופגניית זהב, כי התשובה יכולה להיות: אם יש כסף אז למה לא. אומת הסטרטאפ לא עוצרת מסתבר בהייטק, והולכת עד הקצה גם בתחומים אחרים.

צילום: וולקאנו

ובכל זאת, כפי שמתפרסם מנתוני מאפיית גדרון של רשת שופרסל, רוב הסופגניות שאוכלים בארץ, 5 בממוצע לכל בית אב, הן מהסוג הקלאסי עם ריבת תות, כאשר "המעזים" מציעים למשפחה גם סופגניות במילוי שוקולד "השחר", קרם בוואריה, קרמל או חלבה. והמחירים? בשופרסל דיל עולה סופגנייה גדולה 3.70 שקלים, קטנה – 2.80 שקלים, והממולאות בקרמים ובשוקולד – 4 שקלים. יש גם מבצעים. מי שקונה ברשת שישיית סופגניות למשל, משלם עליהן כ-20 שקלים.

עוד סטטיסטיקה בתחום מפרסמת קבוצת TATTI  בייקרי: בחישוב כולל עם ישראל קונה בשבוע החנוכה כ-15 מיליון סופגניות. כמה מיליונים זה בקלוריות, כשבסופגנייה גדולה אחת יש 270, חשבו בעצמכם...

אז למי שמודאג לגבי הבריאות מהכמויות האלה, רינת אלבז בעלת קונדיטוריית הבוטיק "מתוקים ממותגים" באזור נוף כינרת, מציעה סופגניות בריוש אפויות, ולכן סופגות פחות שמן, אם כי עיקר הנס בחג הזה קשור בשמן כמובן. את החיסכון בשמן מאזנים מילויים כמו אלפחורס, ריבת חלב, קציפת וניל, שוקולד פררו רושה ועוד.

מתוקה

מתוקהצילום: בני גם זו לטובה

מותג שלא מסתיר את מה שהוא מציע, כלומר המון מתוק וטעים, הוא "מתוקה רומסרוויס". השנה לראשונה יצרו הבעלים מירי ושוקי ארזי שיתוף פעולה עם המותג "עלית" מקבוצת שטראוס, והתוצאה היא סופגניות במילוי הממתקים של עלית: סופגניית פסק זמן, סופגניית מקופלת לבנה, סופגניית ספלנדיד מריר בטעם קפה. 11 שקלים ליחידה.

יש למירי ארזי עוד סדרה, שבה הסופגנייה היא רק תירוץ לבניית מגדל טעמים מעליה: סופגניית צ'אנקי  עם בננה, אגוזים, שוקולד, שבבי אגוזים, וסוכרית ג'לי בננה. סופגניית בראוני עם גאנש שוקולד וקוביות עוגיות בראוניז בזיגוג שוקולדי. וסופגניית פחזניות קרמל ברוטב טופי קרמל. 12 שקלים ליחידה.

אם המבחר הזה לא עשיר מספיק בשבילכם, יש גם סופגניית פירות יער, סופגניית בזוקה בצבע ורוד ועם מרשמלו בטעם מסטיק בזוקה כולל המסטיק עצמו מעליה (9 שקלים), שארזי אומרת שהיא ההברקה של החג לדעתה, סופגניית תות סברינה עם תלולית קרם וניל ומניפת תותים טריים בראשה (12 שקלים). כל אלה לא מנעו מהמותג הזה להכין גם סופגניות ריבת תות מסורתיות, הריבה עשויה תותים ולא תחליפי טעמים, וכל יחידה עולה 7 שקלים. לטבעונים שלא מתחברים לקצפות השמנת למיניהם המציאה מירי ארזי סופגניית בייגל מומתקת בסילאן ומצופה בסוכר ב-9 שקלים, וסופגניית טורטית ב-11 שקלים.

מגש פיפ בפלדינוקס

מגש פיפ בפלדינוקסצילום: הדר ליברוס

אוהבים קינמון? ברשת ביגה יש לצד סופגניות בריבת חלב ובציפוי שוקולד לבן, גם סופגניות עליהן מתנוססת עוגיית לוטוס והן מצופות סוכר וקינמון וממולאות ריבת תות. 7 שקלים לסופגנייה רגילה ו-9 למילוי מיוחד.

ביגה

ביגהצילום: אסף לוי

מנסים להיות המאסטר שפים של הסופגניות החדשניות בביתכם הפרטי? לחברת שמרית יש רעיון: לצקת את בצק הסופגניות לכוסות או ספלים עמידים בחום, על בסיס הנטורינה שלה, העשויה שמן קוקוס. כך מבטיחים סופגניות יחסית קטנות ולא "יקרות" מבחינה קלורית.

פעמית סטור

פעמית סטורצילום: אפרת אשל

אגב, רכישת סופגניות לא מתמצה בקניית המוצר האכיל וההחלטה הלא פשוטה באיזה מלית לבחור, חשוב גם להגיש בצורה דקורטיבית. למשל מגש תלת קומתי, מרשים שיש למותג ההולנדי PIP שמייבאת חברת פלדינוקס וניתן למצוא בחנויות לכלי בית (346 שקלים), או מלקחיים לשליית סופגניות מהשמן הרותח, ברשת "פעמית סטור" בכ-12 שקלים לצד מבצעי הוזלה שונים בסיסמת ברשת הזו שהכריזה על 8 שקלים למשך 8 ימים. במחיר הזה ניתן למצוא שם מגוון חד פעמי כולל 5 מגשי סופגניות, קערה צבעונית, קופסה לסופגניות, ועוד.