טעם נרכש - בטור קוקטיילים מיוחד

פורים הוא מהחגים האהובים עליי, ולא בגלל שאני כותב טור אלכוהול. השנה אמליץ לכם על משקאות שכיף ללגום, עם אחוז אלכוהול שישאיר אתכם במצב סביר. פורים שמח

חדשות כיפה ראובן כהן 21/03/19 09:00 יד באדר ב'

טעם נרכש - בטור קוקטיילים מיוחד
צילום: סטודיו כיפה, שאטרסטוק

פורים הוא מהחגים האהובים עליי, ולא בגלל שאני כותב טור אלכוהול. פשוט אין בו הרבה מצוות שצריך למדוד כמו אורך ההדסים וכזית מצה, והמצוות שכן חלות בחג הן נעימות וכיפיות כמו משלוח מנות, סעודה חגיגית  ומשתה. העניין הוא שבמשך שנים נראה כי החג הזה הוא תענוג השמור לגברים דתיים בעיקר ואילו הנשים מוצאות את עצמן מחוץ לחגיגה או יותר כמו נותנות שירות לאירוע הגברי ולא בצדק, וכפי שמופיע במגילה -אחשוורוש עשה משתה מיוחד לכבודה של המלכה אסתר מכאן שגם נשים הן חלק מהאירוע "ויעש המלך משתה גדול לכל שריו ועבדיו את משתה אסתר והנחה למדינות עשה ויתן משאת כיד המלך".

איני יודע את כל הסיבות אך אחת מהן היא שכיחות הימצאותם של משקאות 40% אלכוהול ביום החג במסיבות השונות ועל שולחנות האירוח. נשים רבות נרתעות מהטעם, ובאופן כללי בשל היותן בעלות קיבולת אלכוהול נמוכה יותר בממוצע מגברים, משקאות אלה אינם מנת חלקן.

השנה לכבוד חג הפורים אני ממליץ לכם על דרך נעימה לשלב בה הנאה רבה לגברים ולנשים יחד, משקאות שכיף ללגום, עם אחוז אלכוהול שישאיר אתכם במצב סביר ואת הבית בלי צורך שיהיה מבוגר אחראי עליכם. אני מקווה כי בדרך זו ימצאו נשים רבות מקום כייפי וקליל במשתה אסתר, והעיר שושן צהלה ושמחה.

 

דאקירי קפוא

זהו בעיקרו שם כללי לקוקטיילים קפואים על בסיס פירות ורום. שהומצא על ידי קבוצת כורי פחם בקובה שהמציאה אותו כדי להתקרר ולתפוס ראש מתחת לאדמה. המשקה היה פופולרי במיוחד בתקופת היובש בארצות הברית. בניגוד לוויסקי ו-וודקה שהיו אסורים בזמנו, הסכמי המסחר עם ארצות אמריקה הלטינית איפשרו צריכת רום, מה שהפך את הדאקירי למשקה הנמכר ביותר.

דאקירי ניתן להכין עם כמעט כל פרי מתוק או חמוץ, אולם גירסת התות מבטיחה הצלחה וודאית, עכשיו בזמן חג הפורים  התות בשיאו על מדפי הסופר, אל תתעצלו להכין- זה קל וטעים!

רכיבים:
2  מנות רום (מנה היא 50 מ"ל)
1  מנה מיץ לימון ממותק (מומלץ לקנות סאוור, אבל אם אין לכם ראש לפתוח מעבדה, אפשר גם מיץ לימונדה של אחת החברות בסופר)
1/2 מנה טריפל סק ( ליקר בטעם תפוז)
נגיעה של גרנדין (סירופ רימונים מתוק)
4  תותים

אופן הכנה:
הכניסו את כל הרכיבים יחד עם קרח לבלנדר והפעילו לדקה.
תחפושת לפורים: לקשט את שפת הכוס עם פרוסת תות

צילום: shutterstock

 

 

מוחיטו

אחד הקוקטיילים הכי קלים להכנה , הנחשב למשקה מספר אחד באתרי נופש בעולם, זאת כמובן בזכות היותו מרענן מאד ובעיקר כי הוא עושה את העבודה יופי עם טעמי רום ולימון שנעימים בפה. גם המוחיטו נולד בקובה, כנראה שכל העניין עם עבודה קשה בשמש והרבה רום הוליד קוקטיילים מצוינים ופשוטים להכנה.  

רכיבים:
1  מנה רום (מנה היא 50 מ"ל)
1/2  מנה מיץ לימון ממותק (3/4 מיץ לימון + 1/4 מי סוכר)
5-6 עלי נענע חתוכים
סודה או ספרייט

אופן הכנה:
נער את הרום, הלימון והנענע בשייקר עם קרח כתוש. (לכתישת הקרח שימו בשקית כפולה ודפקו עם מערוך אם אין לכם בלנדר, עובד מצוין)
לשפוך לתוך כוס חשוב מאוד לא לסנן, למלא עד הסוף עם סודה או ספרייט.
תחפושת לפורים: קשטו עם פלח לימון ועלי נענע.

צילום: shutterstock

 

 

טקילה סאן רייז

רובכם וודאי הכרתם את המוחיטו ויש סיכוי שגם את הדאקירי, אבל את הטקילה סאן רייז מעטים מכירים בארץ והוא נשאר עולה חדש למרות שהוא כאן כבר בערך עשור, כנראה בגלל השילוב של הטקילה הנתפס ברחוב הישראלי כמשקה זול שקונים בפיצוציה כשרוצים להשתכר לפני שנכנסים למסיבה.
ובכן, אני כאן כדי לעמוד על טעות זו ולהמליץ לכם על טקילה סאן רייז. אפשר להכין אותו באינסוף ווריאציות, העיקר לשמור על העקרון המרכזי.

רכיבים:
1 מנה טקילה (מנה היא 50 מ"ל)
מיץ תפוזים (עדיף סחוט )
כמה טיפות גרנדין (סירופ רימונים מתוק, אפשרי להחליף במיץ חמוציות)

אופן הכנה:
לשפוך את הטקילה לכוס עם קרח.
מלאו את הכוס כמעט עד הסוף במיץ תפוזים וערבבו.
הוסיפו נגיעה קלה של גרנדין.
תחפושת לפורים: טפטפו את הגרנדין באיטיות על הקרח כדי ליצור הפרדת צבעים.

צילום: shutterstock

 

סנגריה

הקוקטייל הקלאסי שמבטיח תהילת נצח למי שמכין אותו לאורחיו. הוא דורש קצת יותר השקעה מהקוקטיילים הקודמים אך הוא מתאים לכל מזג אוויר (בגרסתו החמה או הקרה), טעים בצורה יוצאת דופן, ומגיע תמיד במתכון לקנקן שלם ולא כוס, כנראה שאם כבר השקעתם אין מצב שתעשו כוס רק לעצמכם. יאללה עופו עליו ותעשו קנקן אחד לפני החג כדי לטעום ועוד אחד לחג עצמו.

רכיבים:
1  בקבוק יין אדום צעיר ( גם יין של 20 ₪ יתקבל בברכה במקרה זה)
20  מ"ל מיץ לימון
30 מ"ל סירופ סוכר
120 מ"ל ברנדי
1  כוס סודה
1  כוס מיץ תפוזים
פירות חתוכים לקוביות (מומלץ מאוד לשלב תפוח גרנד סמיט, תותים וענבים חצויים)

אופן ההכנה:
לערבב את כל החומרים בקנקן שקוף ולהגיש.
תחפושת לפורים: פירות ב-4 צבעים.

צילום: shutterstock