טעם החיים - כתבה שתעשה לכם חשק למתוקים!

פופולאריות תחרויות האפייה בטלוויזיה, מאות הקונדיטוריות ובתי הקפה הפזורים ברחבי המדינה ואף פעם לא ריקים מלקוחות, מסורת ה"עוגה לשבת" בכל בית בישראל, "שולחן המתוקים" שהפך למנהג מקובל באולמות שמחה, מבר-ובת מצווה ועד חתונה, נעמי גוטקינד-גולן, בטור מתוק במיוחד!

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 12/06/18 09:31 כט בסיון התשעח

טעם החיים - כתבה שתעשה לכם חשק למתוקים!
רום סרוויס, צילום: בני גם זו לטובה

פופולאריות תחרויות האפייה בטלוויזיה, מאות הקונדיטוריות ובתי הקפה הפזורים ברחבי המדינה ואף פעם לא ריקים מלקוחות, מסורת ה"עוגה לשבת" בכל בית בישראל, "שולחן המתוקים" שהפך למנהג מקובל באולמות שמחה, מבר-ובת מצווה ועד חתונה, כל אלה זכו בשבועיים האחרונים לשחקני חיזוק בארבע השקות עתירות סוכר, קלוריות ואסתטיקה קולינרית, שתיים בחולון, אחת בתל-אביב ואחת ברמת השרון.

במתחם הקניות "קבוצת מבנה" באזור התעשייה של חולון פתח מפעל הייצור "המאפה הצרפתי", השולח מזה עשרים שנה מוצרי בצק קפואים לאפייה במקום למאות לקוחות עסקיים, לראשונה בתולדותיו, חנות דגל עם מרפסת שבה ניתן לשבת מתחת לשמשיות, לשתות קפה ולאכול רוגלך וקרואסונים, פרוסות עוגה ובורקס, פוקאצ'ות ולחמי שאור, כריכים וסלטים הנחתכים במקום לעיני הסועדים. רפי מיוסט, הבעלים, הסביר באירוע שהוא החליט לעבור מהעולם הקמעונאי גם לציבור הפרטי, אחרי שהתרשם שיש לכך ביקוש בארץ. אחרי חולון ייפתחו עוד ארבעה סניפים תחת שם המותג בערים מרכזיות בישראל. השף קונדיטור איציק בכר, שהוביל את הקמת הסניף בחולון הוסיף כי החזון שלו הוא להעניק חוויית אכילה כמו של בולונז'רי ופטיסרי צרפתים, אבל עם כשרות ישראלית, בתקווה שיהיו יזמים וזכיינים שירצו להקים עוד בתי מאפה דומים.

צילום: המאפה הצרפתי

 

גם מירי ארזי, ההוגה, המייסדת והמובילה של חברת "מתוקה", הנקראת על שם אמה, מציינת עכשיו 20 שנה להקמת המפעל שלה. "מתנת היומהולדת" שלה ללקוחותיה, היא המעבר לכשרות מהודרת מטעם רבנות חולון, והמעבר למתחם חדש בחולון, שבביקורי שם גיליתי שהוא "נקי כמו בית מרקחת", כמאמר הביטוי ביידיש, ואסתטי לא פחות ממגשי הכיבוד והאירוח עם העוגיות, הפחזניות, הכריכונים, הירקות והפירות החתוכים, במותג רום סרוויס שארזי המציאה. היא התחילה את דרכה בבית קפה שכונתי בנווה צדק בתל-אביב, וכבר שם ביטאה את עברה כסטודנטית לאמנות בצורות האפייה וההגשה שלה. היום יש שלה שלוש קונדיטוריות בתל אביב, שירות קייטרינג ארצי ואינטרנטי בשם  "מתוקה ROOMSERVICE" וכאמור מפעל חדש, מסויד לבן, שבכניסה לכל אחד מחדרי הייצור שלו יש שילוט פרחוני עם הגדרת הפונקציות המיוצרות בפנים. הקו הנשי והמוקפד הזה נשמר גם באריזות המתנה של כל מה שרוכשים במתוקה, ובמראה של המוצרים הארוזים. המותג מקבל גם הזמנות להפקת אירועים בבתים פרטיים, אולמות בית כנסת, גינות ושמחות, החל מ-50 ועד 2000 אורחים, כשהמחירים נעים בין 200 ל-400 שקלים לאדם. כדי לקבל רושם כלשהו על טווח המוצרים של ארזי אזכיר שמייצרים אצלה בריושים מבצק שמרים חמאה עם מילוי פלפלים קלויים ומוצרלה, מאפים מבצק פריך עם חציל בגריל וגבינת ריקוטה, קיש בצל ופטריות, מקלוני שמנת, סלטים ירוקים, כריכי בייגל, פחזניות ביס בציפוי שוקולד, טאטלטים, גביעי יוגורט עם פירות, גרנולה ודבש וזה רק על קצה המזלג. יש עוד עשרות. בקיצור, אסור להיכנס למתוקה רעבים, כי אין מצב שתעמדו בפיתוי. ראו הוזהרתם.

צילום: מתוקה

דודו אוטמזגין, אמן הפטיסרי, השיק את סניף הבוטיק ה-12 ברמת השרון בהידור הכולל שילוט באותיות זהב, ריצוף וציפוי שיש, ארון פרלינים עבודת יד השומר על טמפרטורה קבועה של 16 מעלות, ועוגות הנראות כמו יצירות אמנות שחבל "לחרב" באכילה, אבל קשה לעמוד מולן בלי לנעוץ מזלג או שן... בפתיחת הסניף שנכחו בו בין היתר רותי סירקיס האגדית, השף צחי בוקשתתר ויהודה עמר זוכה מאסטר שף, הציג אוטמזגין את קולקציית עוגות הקיץ החדשות שלו, ובהן עוגות פרי עם "קומפוט" של תפוזים, פסיפלורה, מנגו, תפוחי עץ, עוגת מוס גבינה, עוגת מוס מנגו עם קרם מסקרפונה, עוגת קומפוט פסיפלורה, מנגו ואננס טרי, בציפוי של גלזורה אדומה עם פרח שוקולד מעוצב ועוד הרבה. בין היתר גם המצאות מקוריות כמו קרואסון מפוספס בירוק. הכשרות היא של רבנות קריית מוצקין, שם מיוצרות העוגות שמחירן 150-250 שקלים.

דודו אוטמזגין

דודו אוטמזגיןצילום: נעמי גוטקינד גולן

דודו אוטמזגין

דודו אוטמזגיןצילום: נעמי גוטקינד גולן

ההשקה הרביעית שנתנה אישור סופי לטרנדיות של נושא האוכל בישראל, היא של חברת התוכן "אלין" עם הערוץ החדש, הראשון מסוגו בארץ, FOODY (פודי), שישודר ב"סלקום tv", ויציע בלעדית תכניות בישול ואפייה לכל הגילאים וכל המגזרים. ישתתפו בו "השמות" המוכרים כמו ישראל אהרוני, שגב משה, מאיר אדוני, קרין גורן, מיקי שמו, ניר צוק, וגו' – אבל גם בלוגרים הזוכים להצלחה גדולה ברשתות החברתיות כמו אפרת לכטנשטט, רותם ליברזון, אלו שבו, ואושיות אוכל אחרים.

 

.