והשבת: הגביע שנמצא אצל בנימין הופך לקינוח טעים!

חוץ מטעמי המקרא, לכל פרשה יש את הטעמים שלה גם באוכל. חנה פנט - בעלת הבלוג "לאכול, לשנות, ליהנות" מביאה לכם את המתכונים שיביאו את פרשת השבוע עד לצלחת.

חדשות כיפה חנה פנט 06/12/18 09:00 כח בכסלו התשעט

והשבת: הגביע שנמצא אצל בנימין הופך לקינוח טעים!
טעם הפרשה, צילום: סטודיו כיפה

בפרשת השבוע ממשיכה הסאגה על יוסף, שלאחר שפותר את חלומות פרעה, הופך למשנה למלך. כדי להתכונן לשנות הבצורת, הוא אוגר אסמים מלאים תבואה. שנות השובע מסתיימות במהירות, ורעב שורר בעולם כולו. המצרים הרעבים נאלצים לבקש מיוסף תבואה מן המחסנים, ורבים נוהרים מרחבי תבל כדי לרכוש מזון בכסף מלא.

בין הבאים: עשרת אחי יוסף, שנשלחו על-ידי אביהם. בנימין נשאר בבית מחשש יעקב "פן יקראנו אסון". יוסף מזהה את אחיו אך הם לא מזהים אותו. הוא מאשים אותם שהם מרגלים וכי באו לתכנן כיצד לכבוש את מצרים. האחים, בניסיון התגוננות, גוללים את סיפור חייהם. באנו מארץ כנען, הם מספרים.  יש לנו עוד שני אחים – האחד (יוסף) נעלם, והשני (בנימין) נשאר בבית. יוסף לא משתכנע ומציע להם לאמת את דבריהם: כולם יישארו במאסר, ואח אחד ישוב לארץ כנען כדי להביא את בנימין.

בבית הכלא הם יושבים במשך שלושה ימים, ולבסוף יוסף משחרר את כל האחים חוץ משמעון, אותו הוא עוצר כבן ערובה עד שהם ישובו עם בנימין. כשהם משוחחים בינם לבין עצמם בלשון הקודש (בהנחה שיוסף, ה"מצרי", לא מבין את השפה) הם מכים על חטא. "נענשנו בעונש כזה מכיוון שלא שמענו לתחנוני יוסף כאשר מכרנו אותו". יוסף שומע, מתרגש ובוכה בחשאי.

בדרך הביתה הם מגלים שבדרך מסתורית הכסף ששילמו עבור המזון שרכשו הושב לשקם. הם חוששים כי מישהו רוקם להם עלילת שווא, מחוסר ברירה הם שבים הביתה, אל יעקב היושב בארץ כנען. לאחר שהוא שומע את הסיפור, יעקב לא מאפשר להם לקחת את בנימין. "יוסף איננו, שמעון איננו, ואת בנימין תקחו"?  הוא שואל במר נפשו. אך כשהרעב גובר ולא נותרת ברירה, יהודה מתחייב להשיב את בנימין בשלום ויעקב מסכים באי-רצון.

הם שבים למצרים, הפעם עם בנימין. יוסף מסביר להם פנים וכשהוא פוגש את בנימין – אחיו מאמו.  נכמרים רחמיו והוא יוצא אל חדר אחר כדי לבכות. לאחר-מכן הוא עורך סעודה עבורם, מחלק להם מנות ולבנימין מעניק מנה גדולה יותר. לפני שהם יוצאים, יוסף מצווה שוב להשיב את הממון אל שקיהם, ולהטמין את גביע הכסף שלו בשק בנימין. לאחר הליכה קצרה, רודף הממונה על בית יוסף אחרי האחים וגוער בהם: מדוע גנבתם את גביע הכסף של אדוני? 

הם מכחישים בתוקף, ואחרי חיפוש קצר הגביע נמצא בשק בנימין. הם שבים אל יוסף בבושת פנים, ויוסף מציע: הגנב ייענש ויהיה עבד שלי, ואתם תוכלו לשוב בשלום הביתה, אל אביכם. ממש טלנובלה.

ובגלל הגביע, בחרתי להכין קינוח לסעודת שבת - מוס שוקולד בגביע..

גביע מוס

גביע מוסצילום: חנה פנט

 

המוס פשוט להכנה:

2 רכיבים ל-20 גביעים.

300 ג"ר שוקולד

3 מיכלים שמנת צמחית

אופציה נוספת:

פירורי עוגה

2-3 כפות ברנדי או רום (לא תמצית)

 

אופן ההכנה:

ממיסים את השוקולד עם מיכל וחצי של שמנת צמחית, אפשר גם במיקרו

מניחים לדקה או שתיים וטורפים היטב, עד לקבלת תערובת הומוגנית.

מעבירים למקרר לקירור מלא.

מקציפים את שארית השמנת הצמחית יחד עם הגנאש שהתקרר, עד לקבלת קציפה תפוחה ויציבה.

מעבירים לשקית זילוף.

כעת, אם בחרתם באופציית פירורי העוגה, שמים ככף פירורים בתחתית הגביע,

מרטיבים במעט ברנדי

מזלפים מעל את המוס

מעטרים ושומרים במקפיא 

יש להפשיר לפני ההגשה.



לטורים קודמים