שאל את הרב

איך "שורדים" את הפיתוי שלא לשמור נגיעה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/11/22 01:53 כט בחשון התשפג

שאלה

שלום!

אני מתחילה לצאת עם בחור חוזר בתשובה וברוך השם יש משיכה חזקה ביננו. אבל אני גם שומרת נגיעה וזה קשה מאוד לשנינו. אני עוד באה מרקע דתי, מחונכת מגיל קטן לשמירת נגיעה אבל בשבילו כל זה חדש, הוא לא רגיל לזה.

הוא הבן אדם הכי מדהים שהכרתי ואני לא רוצה לוותר עליו אבל אני גם לא רוצה לוותר על שמירת הנגיעה.

בנוסף, אני עוד לא מוכנה לחתונה. זאת אומרת שנצטרך לשמור נגיעה במשך פרק זמן ארוך…

יש לציין שהוא מודע לחשיבות שיש בזה אבל עדיין קשה לו מאוד.

איך אפשר להתחזק? ״לשרוד את זה״?

תודה רבה!

תשובה

היי.

אני קוראת את השאלה שלך ומוצאת את עצמי שמחה בשבילך מאוד שמצאת אדם מדהים שאת מרגישה שנכון לך להמשיך איתו את החיים. ושאותו אדם מצא מישהי חזקה שלא מוותרת על ערכים למרות הקושי ומחפשת תשובה ודרך להתמודד, זה בהחלט מדהים בעייני. תעופי על זה :)

את צודקת לגמרי, לא קל לשמור נגיעה. זה עניין שהמון זוגות מתמודדים איתו בשלבים מסוימים בקשר שלהם, בין אם לפני הנישואים ובין אם אחרי. וביננו, זה טבעי לגמרי. אנחנו אנשים עם רגשות לא בובה מפלסטיק, או סתם רובוט. יש לנו רגשות.

לדעת את החשיבות של העניין בהחלט תורם למצב, אבל ממש כמו שאמרת, זה לא הכול. אני מניחה שהעובדה שחונכת על זה כבר מילדות עוזרת לך, ויכולה גם לעזור לו, אולי על ידי חיזוקים ותמיכה מהצד שלך. כשעובדים על משהו משותף ששווה לעבוד עליו, כמו בסיטואציה שתיארת, כבר נהיה טוב יותר ומקל עלינו.

המוכנות לחתונה היא גם עניין שטוב שהתייחסת אליו. הוא כולל השלכות בשמירת נגיעה עד השלב בו מחליטים להקים בית. דרך שיכולה אולי לעזור היא להחזיק בראש את היתרונות של למה זה כדאי למרות הקושי. וברור שה ניסיון לא פשוט, אבל אנחנו כאן כדי לעבוד על עצמנו, לא?

איך אפשר לעשות את זה?

ממש בשבילך עשיתי סקירה קצרה מתוך תשובות באתר על הנושא ואני מזמינה אותך לקרוא קצת ולקחת מה שרלוונטי בשבילך. שווה בעייני להתמקד בעיקר בחלק המעשי של רעיונות ודרכים שיכולות לעזור. אצרף לך כמה קישורים ואכוון אותך לחלקים שאני הייתי מתמקדת.

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1144685

בתשובה הזו אפשר להיעזר במה שהועלה שם ולקחת את זה למקום שרלוונטי אלינו. יש כמה נקודות למעשה שלגמרי יכולות לעזור ולכוון.

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1127398

את התשובה הזו קראתי וחשבתי לעצמי שהיא ממש תשובה שמכילה יהלומים, היא יותר מפרטת את המשמעות של שמירת נגיעה. שווה לקרוא אותה, להתעמק, להתחבר למצווה מכיוון אחר ולהתחזק.

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1118353

אז פה זה זו קצת תשובה של "חבר מביא חבר", בקישור הזה יהיו קישורים נוספים, והחלק שהכי נראה לי רלוונטי שם זה הקישורים שצירפו שמאפשרים להרחיב עוד קצת את הידע ולהציע רעיונות לפעולה.

לסיכום, התייחסנו לצורך שלנו בקרבה, לקושי שעומד בפנינו במצווה של שמירת נגיעה, והצענו מקומות בהם ניתן להיעזר. בתוך כל זה חשובה גם התמיכה של כל אחד לעצמו, ושל כל אחד לשני. זה מחזק ומעודד. אני חושבת שלהרחיב את הידע בנושא, יכול לעזור להצליח לשמור נגיעה לטווח הארוך. כי אם האיכות ידועה והמשמעות של המצווה מבוססת בתוכנו ומיוצבת, הרבה יותר קל להתמיד ולשמור עליה.

אני מזמינה אותך לחזור ולפנות אלינו דרך שאלה חדשה באתר: https://www.makshivim.org.il/ask-away.

אנחנו זמינים בשבילך גם בשיחת טלפון: כוכבית 8298, וגם בווצאפ במספר: 052-468-3927.

אל תהססי לשלוח הודעה, לעדכן איך הולך, להתקשר, או לשמור אותנו באנשי קשר :)

נשמח לדבר איתך.

מאחלת לך שהבגרות שראיתי דרך השאלה ששלחת תוביל אותך למקומות טובים, ושכל החלטה שתעשי תהיה בלב שלם ותלך לך הכי טוב וכיף בעולם.

אה, וכמובן המון בהצלחה!

הילה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות