שאל את הרב

בעליי חיים בבית

חדשות כיפה מכון שלזינגר 26/02/07 17:16 ח באדר התשסז

שאלה

אנו זוג נשוי טרי דתי ומתחזק. אני מאוד רוצה להביא כלב מחמד הבייתה, משהו קטן וחמוד. אנחנו גרים בבית ללא חצר. בעלי טוען שיש הלכה שאסור להכניס כלב הבייתה כי אז השכינה יוצאת מהבית.לא רק שאני לא מבינה למה אסור ולמה השכינה יוצאת בגלל כלב. אני גם מאוכזבת כי לעתים אני לבד בבית ואין טלוויזיה כי החלטנו לא להכניס טלוויזיה ואני מרגישה בדידות מסוימת, או צורך במשהו חי איתי בבית. בנוסף שמעתי ברדיו רב שטען שאם זה כלב טוב (לא מהסוגים המסוכנים) אז מותר להכניסו.

מה אתם אומרים מותר או אסור כלב בבית?

תשובה

השו"ע חו"מ סי' ת"ט סעי' א' פוסק "אסור לגדל כלב רע אלא אם כן הוא קשור בשלשלאות של ברזל וקשור בהם", וברמ"א כתב "וי"א דהשתא בכל ענין שרי (מותר) מיהו נראה אם הוא כלב רע שיש לחוש שיזיק בני אדם אסור לגדלו". רואים שלהלכה כלב מחמד לא מהסוגים המסוכנים מותר לגדלו. וכן פסק החיד"א בשו"ע יו"ד סי' קי"ז שמותר לגדל תוכי אע"פ שאינו כשר לאכילה והוא הדין לשאר חיות מחמד ואין איסור להשתמש בה כלל. לגבי טיפול וטלטול בבע"ח בשבת יעוין בספר שמירת שבת כהלכתה פרק כ"ז.

לתוספת עיון בנושא, ניתן לראות את מאמרו של הרב שלמה אבינר 'תרפיה באמצעות בעלי חיים' באסיא (ס"ה-ס"ו) ובתגובות המערכת : http://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/Assia65-66/Assia65-66.12.asp





השאלה נענתה ע"י: הרב גבריאל טולדאנו

כתבות נוספות