Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
רב מוכר מהצפון התבקש להשעות את עצמו - כיפה

רב מוכר מהצפון התבקש להשעות את עצמו

פרשה חדשה שמדאיגה את הציבור הדתי: רב מוכר התבקש להשעות את עצמו מתפקידיו בשל חקירה המתנהלת נגדו על ידי רבנים בכירים בשל חשד לקשרים אסורים עם נשים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/06/15 13:59 יג בתמוז התשעה

רב מוכר מהצפון התבקש להשעות את עצמו
Shutterstock, צילום: Shutterstock

רב מוכר מהצפון העומד בראש ישיבה וראש קהילה התבקש להשעות את עצמו מתפקידיו, לאחר שהתקבלו תלונות על יחסים שקיים לכאורה עם נשים שהגיעו אליו לייעוץ. אשתו של הרב, שנאלץ לעזוב את העיר בשלב זה, הכחישה את ההאשמות וטענה כי הסיבה להיעדרות מעבודתו היא רפואית, כך דיווח יאיר שרקי בחדשות ערוץ 2.

על פי הטענות שהתקבלו אצל הרבנים, רב הקהילה וראש הישיבה היה מקיים יחסים עם נשים - חלקן נשואות - במהלך פגישות ייעוץ בעלות "רקע רוחני". חלק מהפגישות הוגדרו כ"הרפיה". בעקבות המידע שהגיע לידי הרבנים, הרב עזב את עירו והושעה. גורם במשטרה אמר לחדשות 2 כי "אנחנו מכירים ריכולים בעניין, אבל עד לרגע זה לא הוגשה שום תלונה".

על פי הדיווח של גורמים הקשורים לפרשה, שורת רבנים - בהם רבה של צפת, הרב שמואל אליהו - חוקרים את הסיפור בתקופה האחרונה. צוות הרבנים הודיע כי מדובר ב"תלונות בנושא טוהר המידות". מהרבנים נמסר כי "בהתייעצות עם גורמים נוספים ועם פסיכולוגים ואנשי מקצוע, התבקש הרב להשעות את עצמו, והוא אכן השעה את עצמו מידית מעבודתו כראש ישיבה".

בשלב זה נאסר על הרב כל מגע עם ציבור, תלמידים ואנשים. "בהסכמתו הוא עזב את העיר עד לבירור העובדות", הוסיפו. הרב אליהו עדכן את אנשי קהילתו של הרב, שהוכו בהלם כאשר שמעו על המעשים המיוחסים לו.

אשתו של הרב הגיבה לדברים ואמרה לחדשות 2 :"אני מכחישה, מדובר ברדיפה של הרב בגלל שכוחו גדל מאוד בעיר". לדברי אשת הרב, הוא "נמצא כעת במנוחה אחרי צנתור שעבר" מחוץ לעירו.

כזכור, לפני כשנתיים הזדעזעה הציונות הדתית מפרשיית הרב מוטי אלון שהורשע במעשים מגונים אך לא נגזר עליו עונש מאסר בפועל. גם אז אולץ הרב לעזוב את תפקידו על ידי פורום תקנה ולגלות לעיירה מגדל שבצפון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן