"חוק הגיור" של שטרן עבר בקריאה טרומית

45 ח"כים תמכו בהצעת החוק, רק 16 התנגדו לה. ח"כ אלעזר שטרן: "בכל יום שעובר בלי שאנו פותרים את סוגיית הגיור, אנו תורמים להתבוללות בתוך מדינת ישראל"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 06/11/13 12:56 ג בכסלו התשעד

"חוק הגיור" של שטרן עבר בקריאה טרומית
יחצ, צילום: יחצ

הצעת ”חוק הגיור“ של ח“כ אלעזר שטרן, עברה היום (ד‘) בקריאה טרומית, ברוב של 45 נגד 16.

החוק אושר בראשית השבוע על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה. הצעת החוק תפתח למעשה את שערי הגיור בהקמת 30 הרכבי גיור נוספים ברחבי הארץ כאשר כל רב של מועצה מקומית או עיר יוכל להקים בית דין לגיור וכל הרכב ימנה 3 דיינים, כך יצורפו למערך הגיור כ-90 דיינים שיוסמכו לגייר. במסגרת המצב כיום, ישנם רק כ-15 ראשי הרכבים וכ-30 דייני גיור.

בנוסף לכך, כל מתגייר יוכל לבחור היכן להתגייר כך שאם אחד הדיינים יחמיר או יסרב לגיירו, תהיה בפניו האפשרות לגשת לדיין אחר.

ח“כ שטרן אמר היום כי ”כיום ישנם בישראל, כמאה אלף ילדים שלא רשומים כיהודים. חלקם גדל פה, לחלקם קראו במדינות ברית המועצות יהודים ואנחנו פה לא קראנו להם יהודים. חשוב להבהיר כי החשיבות של החוק היא לא פחות אצל הילדים שלנו שרוצים להתחתן איתם ונתקלים בבעיות“.

לדבריו, ”הצעת החוק נועדה להוסיף, לפתוח ולהרחיב את מערך הגיור הממלכתי ולאפשר למי שרוצה להתגייר, לבחור את ההרכב שהוא רוצה להיות שותף איתו בתהליך הזה. אני אמשיך לחפש את הדרך המקלה ביותר בעולם היהדות שתאפשר את גיורם של החפצים בכך. בכל יום שעובר בלי שאנו פותרים את סוגיית הגיור, אנו תורמים להתבוללות בתוך מדינת ישראל“.

ארגון רבני צהר מברך את יוזמי "חוק הגיור" שעבר היום בקריאה טרומית בכנסת. "החוק במתכונתו הנוכחית יהווה נדבך נוסף במאמץ למניעת התבוללות, יתרום לאחדות העם, ולשמירה על צביונה היהודי של מדינת ישראל".

בצהר הוסיפו כי "החוק יחזיר עטרה ליושנה, וישיב את המצב לקדמותו כפי שהיה לפני כעשור בו רבני הערים הם שקרבו וגיירו את הגרים, בבתי דין המורכבים מתלמידי חכמים מובהקים ובהנחיית הרבנות הראשית. מהלך זה ממשיך את יישומה של תוכנית רבני צהר לאחדותה של החברה בישראל "כהלכה ובאהבה"".