פעילי "רעננים" הפגינו מול משרדי "נאמני תורה ועבודה"

הפעילים נשאו צ'קים פיקטיביים שכביכול נתרמו על ידי "הקרן החדשה לישראל", זאת במסגרת קמפיין המחאה שמובילה "רעננים". "נאמני תורה ועבודה": הקמפיין מעיד כי מדובר בתנועה פוליטית

חדשות כיפה אורי פולק 02/01/12 09:15 ז בטבת התשעב

פעילי "רעננים" הפגינו מול משרדי "נאמני תורה ועבודה"
שמוליק ויליאן יחצ, צילום: שמוליק ויליאן יחצ

פעילי תנועת "רעננים" הפגינו אתמול (א') מול משרדי הנהלת תנועת "נאמני תורה ועבודה", זאת במסגרת הקמפיין שהשיקה התנועה ובקריאה להפסקת תמיכת "הקרן החדשה לישראל" בתנועות וארגונים מהציונות הדתית.

כפי שדווח בכיפה, ב"רעננים" השיקו באחרונה קמפיין מקוון שבמרכזו טענה כי הקרן החדשה לישראל מנסה "להשתלט" על הציונות הדתית באמצעות תרומות המועברות על ידיה אל תנועות וארגונים דתיים לאומיים. במסגרת הקמפיין קראו ב"רעננים" לאותן תנועות ובראשן "נאמני תורה ועבודה" ו"קולך", להתנתק לאלתר מהמימון המועבר על ידי "הקרן החדשה לישראל".

במסגרת ההפגנה התקבצו כמה עשרות מחברי התנועה בכניסה למשרדי תנועת "נאמני תורה ועבודה", כשבידיהם עשרות צ'קים פיקטיביים, בסכומים שונים, החתומים על ידי "הקרן החדשה לישראל" ותנועות הבת שלה "שתיל", "שוברים שתיקה" ו"בצלם". הצ'קים נרשמו לפקודת חברי "נאמני תורה ועבודה". המפגינים קראו למנהלי התנועה לרדת אליהם כדי שיוכלו להעניק להם את הצ'קים, אך הפעילים דיווחו כי ראשי התנועה העדיפו להימנע ממפגש עם איתם.

יוני שטבון, יו"ר רעננים, אמר כי "זהו מאבק על אחדות המחנה הדתי לאומי, לא ניתן למסתננים מהקרן החדשה לפצל אותנו. באתי לכאן לומר לאנשי תנועת 'נאמני תורה ועבודה' כי מי שמקבל צ'ק מהקרן החדשה, מקבל אותו יחד עם ארגון "עדאאלה" ו"בצלם" ו"שוברים שתיקה" ואחרים. אסור לנו כציבור דתי להימנות עם אותם אלו המבקשים לפגוע בחיילי צה"ל, מי שמקבל תרומות מהקרן החדשה פוגע בחיילי צה"ל".

(צילום: שמוליק ויליאן,יחצ)



מ"נאמני תורה ועבודה" נמסר בתגובה לאירוע כי "הקמפיין וההתנהלות של רעננים מעידים שמדובר בתנועה פוליטית השואפת להיכנס לכנסת ולשם כך כל האמצעים כשרים כולל שימוש בשקרים, הכפשות ובהתנהלות לא ישרה בלשון המעטה".

"חבל שמכיוון שאין לרעננים שום אג'נדה, ולאור העובדה שעד היום הם לא הצליחו להשיג את הפרסום שהם מבקשים לעצמם, בחרה התנועה לנתב את כל פעילותה כנגד תנועת אחרות תוך ניסיון לפלג את הציונות הדתית ולהשתיק את הקולות של מי שלא חושב כמותם", תוקפים ב"נאמני תורה ועבודה" ומוסיפים כי "כשיכריזו רעננים בעתיד שהם רצים לכנסת, נדע שמטרתם האמיתית תהיה להילחם בציבור המתון של הציונות הדתית, ובערכי תורה ועבודה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן