למה חשוב להעניק לאהובנו מתנות בחג?

חגים אומנם אינם מהווים תאריך המציין אירוע אישי או רומנטי, אבל הם בהחלט הזדמנות מצוינת להעניק מתנה אישית המביעה אהבה

חדשות כיפה שולמית אנגל 26/03/15 11:30 ו בניסן התשעה

למה חשוב להעניק לאהובנו מתנות בחג?
דוברות, צילום: דוברות

תכשיט לאישה נחשב מתנה רומנטית המוענקת בימי הולדת או ימי נישואין, וכשי בעל ערך רגשי הניתן מתוך אהבה והערכה המסמלת תשומת לב, חיזור ואפילו התקרבות מחודשת והתפייסות.

חגים אומנם אינם מהווים תאריך המציין אירוע אישי או רומנטי, אבל הם בהחלט הזדמנות מצוינת להעניק מתנה אישית המביעה אהבה.

תכשיט לבת הזוג בחג

תכשיט הוא מתנה שכל אישה שמחה לקבל. אמנם נחמד לקבל כלי חדש למטבח לקראת ארוחת החג ומאד משמח לקבל זר פרחים, אך ימי החג הם הזדמנות גם להעניק מתנה מעט יותר ייחודית לבת הזוג. כפי נאמר במקורות "הינך יפה רעייתי עינייך יונים", ואין ספק כי טבעת או צמיד נאה, הם תוספת מחמיאה ללבוש חגיגי.

הגרסה המסורתית המופיעה במקורותינו בהלכות שמחת יום טוב, נותנת פרשנות מרעננת לציוויים "ושמחת בחגך": "חייב אדם לשמח את אשתו ובניו, כל אחד כראוי לו, הנשים בבגדים ותכשיטים כפי יכולתו". לפיכך, בחגי ישראל הענקת תכשיט אינה מחווה בלבד אלא גם מצווה הגורמת לשמחה למקבלת, ואיך לא - גם לנותן.

איך להעניק תכשיט בחג?

אז אם ברוח החגיגית ששורה, החלטתם לבחור צמיד, טבעת או תליון שישמח את בת הזוג, זכרו שגם בחירת המתנה היא תהליך מקרב. שכן חלק נכבד מהתהליך הוא הבחירה האישית, וכאשר הבעל בוחר את העדי שהוא רוצה להעניק לאשתו, עליו לחשוב עליה ועל טעמה האישי.

כמה רעיונות לבחירת תכשיט

כאשר האישה מעדיפה בבירור סוג מסוים של עדי, קל יותר לבחור תכשיט על פי טעמה. יש לבחור את התכשיט על פי המטרה שלשמה ייענד, אם לאירועים או לשימוש יומיומי. בנוסף, ניתן לבחור את העדי בהתאמה לתכשיטים אחרים או להתאימו לבגד מסוים. מומלץ לרכוש את התכשיט עם אריזה או קופסה מהודרת ולבקש מהמוכר פתק החלפה, שכן אחרי הכול, גם בחג טעמה של האישה הוא שקובע.

הכותבת היא רכזת מתנדבים במועצה אזורית חבל יבנה ובעלת סטודיו לעיצוב זכוכית ותכשיטים בבית גמליאל