מרבית בתי הספר בחינוך הממלכתי דתי – נפרדים

65% מבתי הספר בחינוך הממלכתי-דתי מנהיגים הפרדה בין תלמידים לתלמידות. ח"כ אורלב: "אי אפשר לכפות על ההורים דרך חינוכית שמנוגדת לאורח חייהם"

חדשות כיפה אורי פולק 05/12/11 08:50 ט בכסלו התשעב

מרבית בתי הספר בחינוך הממלכתי דתי – נפרדים
ajari-cc-by, צילום: ajari-cc-by

מרבית בתי הספר בחינוך הממלכתי דתי, כ-65% במספר, מנהיגים כיום הפרדה בין תלמידים לתלמידות -כך עולה מנתוני הפיקוח על החינוך היסודי במשרד החינוך, שפורסמו הבוקר (ב') בעיתון "הארץ".

על פי הנתונים, בכ-140 מתוך 391 בתי הספר הדתיים לומדים כיום בנים ובנות יחדיו בכיתות א'-ו', כשבשאר בתי הספר מתקיימת הפרדה בין המינים, בכיתות נפרדות ואף במבנים נפרדים. הנתונים מעידים על זינוק משמעותי ביחס לבתי הספר המופרדים במגזר: רק לפני עשור הונהגה הפרדה רק בפחות מ-25% מבתי הספר.

הפרסום בעיתון "הארץ" התייחס אף למימון ההפרדה המגדרית בבתי הספר הדתיים, ככזו המתנהלת שלא באופן מוסדר וחוקי, ולמעשה לא נתמכת על ידי משרד החינוך. בעניין זה פנה באחרונה ח"כ זבולון אורלב, יו"ר המפד"ל, לשר החינוך גדעון סער, בבקשה להסדיר את נושא תקציב ההפרדה המגדרית.

"אין לי ספק שלא יתחילו פתאום ללמוד יחד ואי אפשר לכפות על ההורים דרך חינוכית שמנוגדת לאורח חייהם. האלטרנטיבה היא שיקימו עוד בתי ספר פרטיים או ילכו לחינוך החרדי. אסור לעצום עיניים: מדינת ישראל תפסיד תלמידים במערכת הציונית. המשרד חייב לתת פתרון לכיתות האלה, כאילו היו בתי ספר נפרדים. אני לא רואה פתרון אחר מלבד שיעזבו את החינוך, שזו באמת תהיה הקצנה", כתב ח"כ אורלב.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "הסוגיה מוכרת למשרד ובימים אלה אנו פועלים לגיבוש מדיניות מוסדרת בעניין".