שאל את הרב

מדמיינת הרבה..זה נורמלי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 05/01/17 00:04 ז בטבת התשעז

שאלה

שלום לכם!!

דבר ראשון אין בפי מילים להודות לכם על האתר המקסים, המושקע והמחכים!!

עזרתם לי מאוד ממש בהרבה דברים.. תבורכו:)

עכשיו..

אני בכיתה י"א ושמתי לב שיש לי ממש תחביב לדמיין.. אני מדמיינת איך אני אתנהג שאהיה גדולה.. מה אני אגיב אם יאמרו לי כך וכך.. ועוד כל מיני דברים..

זה נורמאלי? זה בריא?

תשובה

שלום לך :)
איזה מקסימה! תודה על הפרגון! תמיד מחזק לשמוע שאכן האתר שלנו משיג את המטרות שלשמן הוא הוקם. מוזמנת תמיד להמשיך ולהיעזר או סתם לעיין להנאתך :)
תודה גם על פנייתך, אני מקווה שהתשובה שלי תעזור לך כפי שציפית.


כשחיפשתי קצת מהי ההגדרה ל"דמיון", מצאתי את המשפט הבא- "דמיון הוא התהליך ההכרתי שמתחולל כאשר אדם מרגיש תחושות וחווה מאורעות שאינם קשורים ישירות למציאות סביבו".
דרך המשפט הזה ניתן להבין כמה דברים- קודם כל, דמיון הוא תהליך אנושי. יחד עם זאת, אפשר להסיק מהמשפט גם שדמיון אינו בהכרח תואם את המציאות.


היכולת לדמיין היא דבר מדהים כשלעצמו! העולם הטיפולי משתמש המון בכלי הזה (רובנו מכירים יותר את הדמיון המודרך על סוגיו..). אבל מכיוון שלא מדובר בעובדות ומציאות קיימת אלא במה שמתרחש בינינו לבין עצמנו במוח, אז צריך גם להיות מודעים לתהליך הכל כך טבעי הזה.
השאלה שלך כבר מעידה על המודעות שלך, אז יפה מאוד! את השלב הזה עברת בהצלחה :)


[כשהדמיון הופך למציאות]
לפני הכל הייתי מציעה לך לעשות חקר קטן על עצמך (תוכלי להיעזר כמובן באדם נוסף שמכיר אותך היטב). נסי לפענח כמה פעמים ביום את נוטה לשקוע בדמיונות? האם ה"מציאות" המדומיינת שאת רואה היא חיובית או שלילית? האם לפעמים הדמיון הוא מן חלום בהקיץ שמפריע לך להתרכז במשימות מסוימות? האם קיים פער גדול בין הדמיון למציאות בחיים שלך? באילו זמנים במיוחד את מתחילה לדמיין? וכדו. את תראי שכבר כשמנתחים את העניין שמעסיק אותנו זה משקף לנו באיזה מקום אנחנו נמצאים ועד כמה זה "בעייתי" או דווקא נכון עבורנו.


אם המסקנות מהמחקר הקטן שלך יהיו שהמעבר לדמיון מעכב אותך מלעשות דברים חשובים/ מייצר לך תמונה מאוד שונה מהמציאות וזה עושה לך תחושות מבאסות או משהו בסגנון- אולי כדאי לחשוב על "דיאטה לדמיון". להיות יותר מודעת למה, מתי ואיפה את נותנת חופש לדמיון.


כמו שכבר אמרנו, הדמיון הוא כלי וכוח שיש בידינו. לכן הייתי ממליצה לך דווקא לקחת את היכולת הזו שניכר שהיא באה לך בקלות, ולהשתמש בה כדי לחזק דברים מסוימים בחיים. למשל, אם את לומדת למבחן, נסי גם לדמיין את עצמך מצליחה במבחן ומקבלת את הציון הרצוי. זה עשוי להביא לך מוטיבציה להצליח. חכמים ממני כבר אמרו- מחשבה יוצרת מציאות :)


ועכשיו, תורי לדמיין שהטיפים שנתתי באמת עזרו לך ;)

שיהיה הרבה הצלחה! כמובן שבמידה ותרצי לשאול עוד על הנושא את מוזמנת לכתוב לי למייל.

משאת

masethm@gmail.com


כתבות נוספות