שאל את הרב

פירוש חלומות

הרב הלל מרצבך הרב הלל מרצבך 13/04/14 16:47 יג בניסן התשעד

שאלה

חלום ראשון:

הזמן היה ערב, ומהחדר שלי הגעתי לסלון וראיתי כיסאות בצורה ח' וילדים דתיים יושבים על הכיסאות.

בא רב כזה ואומר ככה מסתובב מול כל הילדים עובר ילד-ילד ואומר: "אל תפחדו מה', הוא רק יעזור לכם, תסמכו עליו, הוא ייתן לכם רק טוב, ה' יעזור לכם" (ואני בטוח שעוד אני לא ממש זוכר)

וההורים שלי והאחים שלי ככה עם כמו דתיים, אמא שלי עם ציפוי ראש, אחותי גם, אבא שלי עם כיפה וגם אח שלי.

היה כזה מוזיקה נעימה של דת..

ומחאנו כפיים וזה. גם בא דוד שלי.. (?)

זה היה לפני 2-3 שנים.

חלום שני:

ואני גם חלמתי חלום, ביום שבו לנתי בבית מלון בירושלים, חלום שאני יורד מלמעלה כמו מטאור ואני רואה כזה דגם של הסנה הבוער לכמה שניות וזהו. מתעורר. זה היה שנה שעברה.

חלום שלישי:

זחלו עליי תיקנים, ארבה ועוד בביתי ובקיצור חרקים היו בבית, אני ממש נלחצתי, אני לא ממש מתחבר לחרקים.. הלכתי לחדר של אחותי, הייתה שם או אחותי או מישהו אני לא ממש זוכר, רק ששאלתי: "איך אני אסלק את החרקים האלה" ואמרו לי שאני בוגד בדת, ועוד כמה דברים אני פשוט לא זוכר. כשאמר/ה לי את זה אני ממש הפכתי למוטרד, וכמעט בכיתי, ואז התעוררתי וכולי הייתי רועד, ודפיקות לב מהירות. אני חושב שזה בגלל שאני לא שומר שבת, על העיניים לא ממש, על המחשבה גם, ואני רק מבקש ולא עושה. אני מבקש גם עזרה בקשר לזה!!

ורק שתדעו, כל זה קרה עוד לפני שאני התחלתי ללמוד על הדת, הלכות, והתחזקות. אז הייתי אפילו לא שומר על הלשון, הברית, העיניים, המחשבה ועוד הרבה חטאים. (רק החלום האחרון הוא היה היום) היום אני מתחזק וב"ה אחזור בתשובה (:

תודה, המשך יום טוב וחג שמח.

תשובה

שלום וברכה,
אכן חלומות מורכבים, ואינני יודע כיצד לפתור לך אותם.
הגמרא במסכת ברכות פרק תשיעי מתעסקת הרבה בנושא חלומות ואחד המסרים שיוצאים מדברי הגמרא הוא שחלום יכול להיות מסר משמים, אך יכול להיות גם דברי הבל.
ואף אם הוא מסר משמים "אין חלום בלא דברים בטלים"
אין ספק שבכל דבר שקורה ועובר עלינו ה' רוצה שנתחזק ממנו. ואם בזכות החלומות הללו זכית להתחזק בקיום תורה ומצוות זה דבר נפלא.
חשוב שלא תחשוש ולא תפחד. אם אתה שרוי בפחדים ניתן לעשות הטבת חלום כפי שמופיע בסידורים שונים.
וכן ניתן לתת כסף לצדקה כדי להסיר מעצמך חששות שונות.
כפי שכתוב בפסוק: "וצדקה תציל ממות".
בברכת הצלחה וחג שמח,
הלל

כתבות נוספות