שאל את הרב

מפחדת שעוד שניה כל הערבים נלחמים איתנו

חדשות כיפה חברים מקשיבים 16/01/16 19:54 ו בשבט התשעו

שאלה

שלום,שבוע טוב:)

יש לי הרגשה ממש חזקה שהכל עומד להיגמר. כאילו עוד שנייה הערבים יפתחו עלינו במלחמה ומה יקרה אח"כ? האנטישמיות, דאעש ועוד הרבה..(לא חסר) בקיצור, זה משו שמאוד מפחיד אותי ואניי מרגישה שאין לי מספיק ביטחון, כאילו אני לא מספיק מאמינה שה' יציל את עמ"י ושארץ ישראל תישאר שלמה..איך אני יכולה להשיג את הביטחון הזה בה'?

תודה מראש..:)☺

תשובה

שבוע טוב חברה יקרה,
וואי, האמת, אני לא בטוחה מאיזה כיוון להתחיל לענות לך.
אני חושבת שברמה הפשוטה והרלוונטית אלייך, אני רוצה להגיד לך קודם כל- יהיה בסדר. באמת, בעז"ה, נעבור כל מה שיבוא עלינו. "עברנו את פרעה, נעבור גם את זה" – זה לא סתם משפט שהשתרש במהלך הדורות, כי עברנו כל כך הרבה דברים, וברוך השם- עם ישראל חי וקיים. כי ה´ הבטיח לאברהם יצחק ויעקב שתמיד יהיה עם ישראל, הוא כרת איתם ברית. וזה משהו שהוא לא יפר לעולם.
אמנם פחד זה משהו שהוא קצת טריקי להתמודד איתו. מצד אחד- זה לא דבר שכלי, כי אם אתה מפחד ממשהו ויגידו לך לא לפחד ממנו, זה לא ממש יעזור.... מה שכן יכול לעזור זה להבין למה החשש הזה הוא רחוק, כלומר הסיכוי שזה יקרה די נמוך, וזה לרוב אמור לחזק בך את הביטחון. מצד שני, הדברים שאמרת שיקרו לא כל כך מופרכים שיקרו... אז זה לא ממש חשש רחוק. אני חושבת שהכיוון הנכון לחזק אותך במקרה הזה הוא פשוט להגיד – שגם אם יקרו הדברים שאת מפחדת מהם- לא יקרה כלום. זאת אומרת, נצליח, ואת תצליחי להתגבר עליהם. כמו שסבתא שלי תמיד היתה אומרת, כשהתחילו הטילים (היא גרה בדרום), ואנחנו דאגנו וכו´, אז היא היתה אומרת: "עברנו את מלחמת השחרור, ואת יום כיפור, ואת ששת הימים וכו´ וכו´...את יודעת כמה טילים נפלו עלינו אז? ועשינו האפלות (שמכבים את האור שהמטוסים לא יראו איפה יש ישובים), אז מה את דואגת כל כך?...." והיא צודקת! נכון, צריך לעשות השתדלות של שמירה על עצמך, ואם יש דברים שאתה יכול לפעול עבורם, וודאי צריך, אך דאגה כזו כללית, היא לא ממש התפקיד שלי ושלך... אנחנו לא ראש הממשלה, לא שר בממשלה, וכוח ההשפעה שלי ושלך הוא לרוב רק במעגל המאוד מאוד רחב של השפעה כללית על עם ישראל כמו שכל פרט משפיע במעשיו על עם ישראל....
אז בואי נשים את כל הדברים בפרופורציות. תתחיל מלחמה חס וחלילה? בעז"ה ננצח (למעשה בכל המלחמות שהיו עד היום, ניצחנו. כי אם היינו מפסידים- זאת אומרת שלא היינו פה היום...). ימסרו שטחים מארץ ישראל? בעז"ה נשחרר אותם שוב, כמו את שאר השטחים שעדיין לא בשליטתנו. זאת אומרת שיכול להיות שתהיה דרך, והיא לא בהכרח תהיה סוגה בשושנים, ואנחנו מרגישים את זה טוב מאוד בתקופה האחרונה עם כל פיגועי הדקירה והדריסה האיומים האלה, ושהחזירו את סיני ואת גוש קטיף וצפון השומרון. זה לא קל, וזה לא עוזר להישאר ברוגע. אבל בשכל שלנו אנחנו כן צריכים להתאמץ לחזק בנו את ההבנה שבעז"ה נעבור את זה, וכל הזמן המצב שלנו הולך ומתקדם. לאט ובזהירות.
אז, תתמלאי בתפילה, ובעיקר תסתכלי על הזקנים שסביבנו, ותדברי איתם, אם יש לך נגישות אליהם. הם יגידו לך (כנראה) אותו דבר – עברנו את פרעה , נעבור גם את זה (ואת זה, וגם את זה....) בעז"ה.

חזקי חברה!
הדס.
Hershko.hadas@gmail.com

כתבות נוספות