הסיוט נגמר - שיעורי הבית לתלמידים יפחתו באופן משמעותי

במסגרת ההכנות לשנת הלימודים הבאה, פרסם משרד החינוך הנחיות חדשות למורים בנושא "שיעורי הבית", ופיתח "סרגל זמנים" מומלץ עבור זמן הכנת השיעורים בכל שכבת גיל. בכיתה א' - 10 דקות בלבד!

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/18 11:50 יט באב התשעח

הסיוט נגמר -  שיעורי הבית לתלמידים יפחתו באופן משמעותי
צילום: shutterstock

שיעורי הבית - הידועים לשמצה בקרב תלמידים רבים, צפויים לעבור בקרוב שינוי משמעותי. במסגרת ההכנות לפתיחת שנת הלימודים הבאה, מעדכן משרד החינוך את ההנחיות למורים בנושא. על פי ההמלצות החדשות, שיעורי הבית יותאמו לכל שכבת גיל בהתבסס על "מפתח זמנים" מומלץ. תלמידי כיתה א' יקבלו שיעורים באורך של 10 דקות בלבד, וככל ששכבת הגיל תעלה, כך יתווספו 10 דקות לכל שנתון. כאשר יגיעו התלמידים לכיתה ו' זמן שיעורי הבית המומלץ עבורם יגיע ל-60 דקות, כלומר, שעה. זאת, בהתבסס על מחקרים הקובעים כי למטלות הניתנות להכנה בבית אין השפעה על מוכחת על הישגי התלמידים וכי אין הם מקדמים למידה.

על אף כי מדובר בשינוי המיועד להקל על התלמידים, הורים רבים מגלים אהדה רבה כלפי ההנחיות החדשות מאחר ולדבריהם, מדובר באתגר גדול לשבת עם הילד כשהוא עייף לאחר יום לימודים, ולאלץ אותו להתרכז בהכנתם. סיגל, אם ל-3 תלמידי בית ספר יסודי מהמרכז אמרה לכיפה: "אין ספר שגם עבור ההורים מדובר בהקלה משמעותית, לא פשוט לשבת עם שלושה ילדים מידי יום אחר הצהריים, ולדאוג שכולם ישלימו את משימותיהם. בדרך כלל הם מותשים אחרי יום ארוך, וגם אני מוצאת עצמי עייפה אחרי יום עבודה, עבורי זו בשורה של ממש".