הערב (רביעי) חוגגים המוני ישראל את יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל. בתחומים רבים התקדמה המדינה, ובתוכה גם הציונות הדתית שהפכה לבורג משמעותי ומוביל במפעל הציוני. ניסינו במערכת 'כיפה' לברר עם שורת דמויות בולטות במגזר הסרוג כיצד תיראה המדינה, במגוון תחומים, בחגיגת הגבורות של ישראל.

מי שאולי יכהן כראש הממשלה של ישראל בחגיגות ה-80 למדינה, שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ניסה לשרטט את מצבה של ישראל בעוד עשור. העיתונאית סיון רהב מאיר התמקדה העולם התקשורת העתידי.

אחד מראשי ארגון צהר הרב דוד סתיו ורב העיר צפת הרב שמואל אליהו, ניסו לחזות את התמורות שצפויות בבתי המדרש. ח"כ רחל עזריה והפעילה החברתית יערה ישורון סימנו את יעדי מעמד האישה הדתית שהן מקוות שייכבשו.

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני וראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן סיפקו את תחזיותיהם בנוגע להתיישבות ביהודה ושומרון. יו"ר אגודת אליצור אלי עציון ומנהל בית החולים שערי צדק פרופסור יונתן הלוי התייחסו לתחומי הספורט והרפואה בהתאמה.

האם התחזיות יתבררו כנכונות? האם הן יהיו אופטימיות מדי, או שמא המטרות שסומנו יושגו בקלות? כל שצריך זה לחכות ולבדוק בעוד עשור, ובינתיים תחגגו ותיהנו להביט לאחור על 70 שנות עשיה ושגשוג.

חג עצמאות שמח! מכל חברי מערכת 'כיפה'.

 

המשתתפים בפרוייקט