הרפורמה במערכת המשפט הגיעה ביום שני האחרון לשיא, עם ההצבעות בוועדת החוקה והפגנת הענק מול משכן הכנסת. לאחר הצעתו של נשיא המדינה, יצחק הרצוג להידברות בין הצדדים, לא ברור האם הצעתו תתקבל על ידי כל הצדדים. ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, התראיין היום (ה') לכאן רשת ב' והתייחס לסוגיות הבוערות במדינה, בין היתר לרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים, יריב לוין, והמחאות נגדה. 

"מדינת ישראל נמצאת באחד הרגעים המסוכנים בתולדותיה. אסור לתת לחמומי המוח להתגבר. ההפגנות בעד והפגנות הנגד עלולות להתדרדר לאלימות פיזית, ואני חושש ממשבר חוקתי שבו לא ברור למי הצבא והמשטרה מקשיבים", אמר בנט בראיון. 

הפגנה מחוץ לכנסת צילום: ללא

בנט בוחר צד: "אני בעד הרפורמה אך עם תיקונים"

נזכיר כי ביום שני האחרון, בראיון לחדשות 12,  נפתלי בנט הביע את תמיכתו ברפורמה במערכת המשפט. "אני בעד הרפורמה אבל עם תיקונים", אמר בנט בראיון, והוסיף כי שני הצדדים צריכים להגיע להסכמות ולקבל את מתווה הנשיא.

יריב ונתניהו אחרי הניצחון צילום: ללא

"צריך בהחלט להגיד כן ליוזמת הנשיא והייתי מוסיף לזה שבוע של הפסקת חקיקה ומחאה. ממילא הרי אין חקיקה מהותית בעניין החוק. שמחה רוטמן יכול לדחות בשבוע את הדיונים הבאים ועל בסיס זה האופוזיציה תגיד ששבוע עוצרים את המחאות. הרי אין מה להפסיד, אם זה לא יצליח הממשלה תמשיך בחקיקה והאופוזיציה בהפגנות", אמר בנט.

בדיקת כיפה: בנט תוקף את נתניהו אבל שוכח מה הוא הבטיח

נזכיר כי לפני כחודש, בנט את הרפורמה המתקרבת וכינה אותה מסוכנת. "ההצעה הנוכחית המלאה, כפי שהיא כרגע, מסוכנת. היא תפגע ביסודות מדינת ישראל, בכלכלתה ובאזרחיה, והיא עלולה לקרוע את החבל שמחבר את כולנו. לכן צריך לתקן אותה. יש רק פתרון אחד: לשבת יחד, להידבר, ולהגיע לשינוי הנכון. למען האמת", כתב בנט.

אבל בדיקה קצרה מגלה שאותו בנט לפני שנתיים ושלוש תמך ברפורמה קיצונית עוד יותר במערכת המשפט, על פסקת ההתגברות למשל כתב בנט בעברו: "פיסקת ההתגברות ברוב 61 עברה פה אחד בוועדת השרים לחקיקה. זהו יום גדול לדמוקרטיה הישראלית".

בנוסף, בנט בימי הימין החדש קידם רפורמה יחד עם השרה לשעבר איילת שקד שכללה את כל סעיפי הרפורמה של הליכוד ולא רק, ביניהם: ביטול הוועדה למינוי שופטי העליון, מיני יועצים משפטיים על ידי השרים במשרות אמון וצמצום סמכויות בג"ץ.