מות העיתונאית בג'נין: המפכ"ל קובי שבתאי הורה היום (שבת) לחקור את התנהלות השוטרים במהלך מסע הלוויה של כתבת אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, זאת על רקע ההתפרעויות האלימות של מאות פורעי חוק מחוץ לבית החולים הצרפתי בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים ביום שישי האחרון. 

במהלך ההלוויה החלו קריאות הסתה והפרות סדר אלימות ברחבת בית החולים שכללו יידוי אבנים וחפצים לעבר השוטרים, מאות התקהלו מחוץ לבית החולים והחלו לקרוא קריאות הסתה לאומניות. קצין משטרה שהיה במקום כרז והזהיר את ההמון בטרם נקיטת פעולות אכיפה. 

מהמשטרה נמסר אז כי השוטרים פיזרו את הפורעים, וביצעו מעצרים במטרה לאפשר את קיום הלוויה כחוק. ידויי האבנים וחפצים יודו גם  בקרבת ארון הקבורה בבית החולים, ואף גרמו נזק לרכב הלוויה וניסו למנוע ממנו להסיע את ארון הקבורה. ההנחיה לבדוק את התנהלות השוטרים מגיעה על רקע תיעוד פעילות המשטרה והביקורת הקשה שנשמעה עליה. 

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, לא שלל בדבריו את האלימות הקשה שהתפתחה במקום מצד המשתתפים, ויחד עם זאת הודיע על הקמת צוות בדיקה, "שבראשו תעמוד תת-ניצב אנה בן מרדכי - מפקדת עתירת ניסיון שמכירה את הזירה בה התקיימה ההלוויה - יקיים ביממה הקרובה תחקיר מקיף על מה שהתרחש במהלך ההלוויה, זאת כדי להפיק לקחים מהאירוע. לקחים אלו יוצגו למפכ"ל המשטרה ולאחר מכן לי". 

 חבר הכנסת וואליד טאהא , האשים את מדינת ישראל ב"רצח" העיתונאית וביקר את התנהלות המשטרה בהלוויה, טאהא צייץ בחשבון הטוויטר שלו "כמה מכוער ועלוב פרצופו של הכיבוש הארור! הכיבוש גם רצח את שירין אבו עאקלה, זכרה לברכה, בדם קר, וגם מונע מהמוני המשתתפים לכאוב את מותה! התנהלות גורמי הביטחון לפני ובמהלך הלוויה מעוררת מיליון סימני שאלה לגבי אלה שקיבלו את ההחלטות! בושה וחרפה".