ימי החנוכה מביאים גם אותנו להנמיך קצת את הטונים ולהתמקד בטוב. מליאת הכנסת תירגע לשם שינוי ותנעל מוקדם בימי החג. לכבוד חג האורות בחרנו את שמונת חברי הכנסת שמגיע להם פרגון בימים הקרים של כנסת מפוצלת.

1. מתן כהנא

אפשר שלא להסכים עם המהלכים של שר הדתות מתן כהנא אבל אין ספק שכבר הרבה שנים לא נראה שר דתות שלוקח את תפקידו ברצינות תהומית משל היה משרד הביטחון. כהנא נכנס למשרד וכמו ילד שהגיע אחרי ציפייה ארוכה לחנות ממתקים הוא לוקח מכל הבא ליד. רפורמה בגיור, רפורמה בכשרות ושינויים במועצות הדתיות. לא ברור מה יישאר ממורשת כהנא כשיחזרו החרדים לממשלה, אבל נקווה שלפחות הנכונות לחדש ולהנגיש את המשרד המיושן תישאר.

2. איתן גינזבורג

חבר הכנסת איתן גינזבורג מכחול לבן, אחד האנשים היחידים שנותרו לצדו של שר הביטחון בני גנץ, הולך וצובר הערכה בקרב חברי הכנסת. גינזבורג מנהל לא פעם את ישיבות המליאה ומפצה על טעויות או עייפות של יו"ר הכנסת מיקי לוי. בסגנון ג'נטלמני במיוחד, שהלוואי והיינו רואים אצל חברי כנסת נוספים, לצד נכונות להעביר ימים שלמים בניהול המליאה, גינזבורג הוא ללא ספק נקודת אור בכנסת ה-24, עם פרגונים פומביים לחברי הכנסת.

3. דוד ביטן

גם כשהיינו ילדים, הדמות הכי אהובה עלינו בבית הכנסת הייתה הסבא שמחלק סוכריות, וההרגל הזה לא עוזב אותנו גם כשאנחנו גדלים. חברי הכנסת יודעים שאת השעות הארוכות של הדיונים במליאה אפשר לעבור בזכות חבר הכנסת דוד ביטן שמחלק קרמבואים ומתוקים לכל דורש, לא משנה אם מדובר בחבר אופוזיציה או שר בקואליציה. אחרי שהחלים מנגיף הקורונה שהביא אותו למחלקת טיפול נמרץ, המנייה של ביטן רק עלתה. בסוף לכולנו הוא מזכיר שאנחנו עדיין קצת ילדים, ושמתוק תמיד מרים את מצב הרוח.

4. יועז הנדל

שר התקשורת יועז הנדל הוא מהשרים הבודדים שעם כניסתו לתפקיד אזרחי ישראל הרגישו את השינוי מיידית. הנדל הריץ את השינויים בחיבור האינטרנט המהיר ברחבי הארץ ולללא הבדל בין אם מדובר בהתנחלות או בעיר. כולנו מחוברים לאינטרנט, וכולנו רוצים אותו מהיר, השדרוג המיידי לצד היותו מחזיק תיק פק"ל הקפה בממשלה הנוכחית, מביאים אותנו לחייך מהציוצים שלו לא פעם. 

יועז הנדל. צילום: פלאש 90

5. מירב בן ארי

עבור הצופים ההדוקים של ערוץ הכנסת, חזרתה של יו"ר הועדה לביטחון פנים חברת הכנסת מירב בן ארי אל תוך המשכן, הייתה כמעט כמו פרק איחוד מרגש. בן ארי שכיהנה בעבר כחברת כנסת מטעם כולנו חזרה אחרי היעדרות של שנתיים והזכירה לנו מייד למה התגעגענו. היכולת של בן ארי לשים כל דעה קדומה בצד, שבתה את ליבנו. ולא נשכח את הדיון בו יצאה להגנתו של חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי כשסיפר על הרדיפה שעבר

6. אורית סטרוק

חברת הכנסת אורית סטרוק היא אולי הייצוג הכי טוב שמקבלים המתנחלים בכנסת. יו"ר השדולה למען ארץ ישראל לא מרפה מעיסוק בצרכי המתנחלים לצד נכונות לצאת לסיורים בכל רחבי הארץ. עם הצעות חוק וקידום צמוד של אנשי ההתיישבות הצעירה, סטרוק היא נקודת אור בוועדות הכנסת, שם היא מתעקשת להשמיע את קולה, גם כשיש מי שמנסה להשתיקה.

7. מיכאל מלכיאלי

חברי הכנסת של ש"ס לפעמים פחות מוכרים למגזר הדתי לאומי, אבל אי אפשר להתעלם מהנוכחות של חבר הכנסת מלכיאלי. עם חיוך כמעט תמידי וקשר אישי חוצה סיעות, מלכיאלי הוא ללא ספק נקודת אור במשכן המפולג. שימו לב לדברים שאמרה עליו חברת הכנסת נעמה לזימי מהעבודה: "בעל ברית מדהים לכל התפיסה החברתית".

8. מרב מיכאלי

כן תחבורה ציבורית בשבת, לא תחבורה ציבורית בשבת, מרב מיכאלי מצליחה להשפיע על השיח בישראל. אחרי שנים בהם הפנייה שלה בלשון רבים לנשים ולגברים היו מושא ללעג, יותר ויותר חברי כנסת מאמצים את הנוהג, גם בגזרת סיעת הציונות הדתית. עם נחישות זהה למאבק המגדרי באגפי משרד התחבורה, יכולה מיכאלי עוד לחולל פלאים בכבישים הפקוקים שלנו.