יום לא קל עבר אתמול (ד') על חברי הכנסת של ימינה ורע"מ, חברי הכנסת מימינה הובכו במליאה כשהצביעו נגד הסדרת ההתיישבות הצעירה וחברי רע"מ נאלצו להצביע נגד הקמת בית חולים בעיר סחנין. ח"כ מאזן גנאים הצביע בעד ההחלטה והפר את המשמעת הקואליציונית והיום הוא מאיים להתפטר.

גנאים שספג ביקורת רבה בקואליציה בעקבות החלטתו יספוג עיצומים בעקבות המרד הקטן אתמול ובקואליציה צפויים למנוע ממנו להגיש חוקים ולהשתתף בוועדות. גנאים התייחס הבוקר לתקרית בראיון לרדיו נאס. "חבריי ברע"ם לא הופתעו מהצבעתי אמש הבהרתי להם מראש שאני הולך להצביע בעד הצעת החוק בניגוד למשמעת הקואליציונית. הניסיונות אתמול לשכנע אותי היו על ידי הנהלת הקואליציה, ולא על ידי חברי רע"ם", סיפר גנאים.

על ההחלטה שעברה אמר: "שמחתי עבור העיר סח'נין, שבה נולדתי וכיהנתי כראש עירייה, אך השמחה הייתה חלקית כשראיתי את חברי הכנסת מהליכוד מוחאים כפיים בשמחה לצד חבריי מהרשימה המשותפת".

מאזן גנאים עם חברי ימינה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בימינה מלבד חבר הכנסת יום טוב כלפון וראש הממשלה נפתלי בנט שנעדרו מההצבעה כל חברי הכנסת הצביעו נגד הצעת החוק שנועדה להיטיב עם ההתיישבות הצעירה. הפרת המשמעת של גנאים, זמן קצר אחרי שבימינה הצביעו נגד עוררה זעם רב בקרב חברי הכנסת של ימינה. כמו כן, לחדשות כיפה נודע כי על יום טוב כלפון לא יוטלו עיצומים על היעדרותו מההצבעה, בין היתר משום שהיה מקוזז.