שאל את הרב

כיבוד הורים

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 11/03/24 12:39 א באדר ב'

שאלה

שלום אשמח לשאול את הרב שאלות בנושא כיבוד הורים

שאלה ראשונה: יש לי חברה שההורים שלה גרושים והיא סיפרה לי שיש לה הרבה טראומות ילדות והיא רוצה לשתף אותי עם כול הסיפור שיש לה עם ההורים ואני מקשיבה (וזה לא שאני מקפידה על כיבוד הורים ולשון הרע הכי כמו שצריך ) אבל בכול זאת מכיוון שזה נושא שיחה נפוץ אצלינו רציתי לדעת האם מותר לי להקשיב לה בטור עזרא או לנסות להגיד לה איך שהוא שלא מכיוון שהיא סיפרה לי שאומרים לה שלפעמים זה נשמע לא כיבוד הורים אבל היא צריכה להוציא את זה למשהוא קרוב וזה רק החברות והיא תיקח את זה קשה אם לא אשמע לה.

שאלה שנייה: מה לעשות אם יש לי כעס פנימי על ההורים שאני מרגישה שהם לא מספיק אוהבים אותי ועוד סיבות אני אוכל אומנם להשתדל לכבד אבל שמעתי שמצוות כיבוד הורים אמיתית זה לכבד אותם בלב ברגש לא רק במעשים

תשובה

ב"ה

שלום.

לגבי השאלה הראשונה את מקיימת מצווה גדולה בכך שאת מקשיבה לה . ולעיתים את יכולה אולי להרגיע אותה ולכוון אותה לכיוון הנכון ולתת לה עיצה ברורה וטובה.ואולי את צריכה להפנות אותה לייעוץ ולטיפול מקצועי הכל לפי העניין.

לגבי השאלה השניה -הטוב ביותר זה לדבר עם ההורים שלך באופן ישיר וכנה על מה שאת מרגישה.

כי לפעמים ההרגשה שלך נכונה ולפעמים לא. את צריכה לנסות למצוא זמן רגוע ועיתוי מתאים ולשוחח איתם בנחת על זה.בשיחה הזו אל תתבישי ותאמרי (בנחת ובנעימות) את כל מה שעל ליבך.

וכמו בכל דבר בחיים אם את רוצה שזה יצליח אז תתפללי להשם ליתן לך את הכוחות ויכוון אותך נכון על מנת לקיים את המצווה החשובה הזו של כיבוד הורים.

וכמו בכל מצווה שאדם מקיים תמיד יש קשיים ומניעות שהם גם המנוע .כי כשהלב שלך יהיה נקי מכעס תוכלי לקיים את המצווה הזו ברמה גבוה ובהידור.והקשר שלך עם ההורים רק יתחזק וישתפר. כי נקודת ההנחה היא שההורים שלך מאוד מאוד אוהבים אותך.

בהצלחה,

עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות