שאל את הרב

התחזקות

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 03/07/23 16:11 יד בתמוז התשפג

שאלה

שלום הרב

מזה כשנה התחלתי בתהליך התחזקות משמעותי (גדלתי במשפחה חילונית מאוד שבעברה הייתה חוגגת חגים ומקיימת קידוש אך עקב התנגדות של חלקה המסורת כמעט ונעלמה). עד כה היה לי יחסית פשוט, בבסיס הייתי מקיים או לפחות מנסה כמה שיותר תוך כדי למידה לברך להתפלל ובכללי לחיות אורך חיים דתי. אך כאן אני מגיע לשאלות העיקריות וללבטים שעלו בפני.

הראשון, אמי מאוד סולדת מהדת עקב עוול שהיא חשה שנגרם לה, אני מאוד חושש שבמידה ואתחיל לשמור שבת בבית בצורה יותר מובהקת (הליכה לבית כנסת ולבית חב״ד הקרוב) היא תיפגע, האם כיבוד הורים קדם לדברים מעבר לשמירת השבת אותה אני מקיים בחדרי יחסית לבד?

השני, אשמח לדעת האם אתה מכיר מקומות בהם אוכל ״להשלים את החסר״ ולחדד את הידע שלי בנושא כיוון שעכשיו אני מרגיש שאני עושה הרבה בלי לדעת וכנראה מפספסלאמעט.

אני מתנצל על אורך השאלות ותודה מראש על המענה

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

כבוד הורים היא מצווה חשובה בתורה, אבל התורה גם אומרת שאם אבא או אמא אומרים לך לחלל שבת - אסור לחלל שבת למרות מצוות כבוד אב ואם. אבל בודאי שאסור לגרום להורים להצטער ולהכאיב להם. לכן צריך לדבר עמם במתינות ולהסביר להם שאין כאן התרסה או זלזול בהם, אלא רצון לתוספת קדושה ויראת שמים, בד"כ כשהדברים באים בהסברה טובה ונעימה, לפעמים אפשר לשלוח אדם אחר שידבר עם ההורים ובכך יתרככו יותר.

לגבי שאלתך השניה "להשלים חומר" נראה תחילה כדאי לחפש אברך צעיר או רב הקרוב למקום מגוריך שילמד עמך יכיר אותך טוב, ואז ידע להדריך אותך כיצד אפשר להתקרב.

בהצלחה רבה

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368