שאל את הרב

האם צריך להגיד "תודה" לנהגי אוטובוס ערבים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 31/05/23 21:44 יא בסיון התשפג

שאלה

היי, יש לי שאלה לא ממש קשורה לאתר אבל צריך להגיד תודה לנהגים ערבים? אני משתדלת להגיד תודה אבל רוב הנהגים אצלנו הם ערבים ואני לא יודעת מה לעשות, קיצור אני אשמח שתעזרו לי ותודה

תשובה

שלום צופיה.

השאלה אם "צריך" להגיד תודה לאדם ערבי, מביאה אותנו לברר למה אנחנו "צריכים" להגיד תודה ליהודי. יכולות להיות כמה תשובות. לדעתי אמירת תודה היא סוג של משוב חיובי על מעשה מסוים. זה מסמל שזיהינו מעשה טוב ואנחנו מבקשים לחזק את אותה התנהגות טובה. החיזוק הזה יעיל אצל ערבי או יהודי באותה המידה.

אמירת תודה מאפשרת לנו לא רק להכיר תודה מצד "הצדק", אלא לחזק התנהגות טובה. ולכן אם יש אדם שעושה טוב, לנו ביחידים וכחברה יש עניין לסמן לו: "עשית טוב. תמשיך ככה. אנחנו מעריכים את זה". זה לא אומר שאנחנו מסכימים עם אותו אדם על הכל: פוליטיקה, ספורט, תזונה, וכו'.

האם אמירת תודה מבטאת גם דברים אחרים? למשל, האם היא יכולה לשדר לאדם ערבי "זה לא משנה לנו שאתה ערבי, מבחינתנו אתה בדיוק כמו יהודי, ואתה מוזמן לעלות לתורה ולהתגייס למוסד"? לדעתי לא. ואם הוא יבין ככה בטעות, כנראה שנתקן אותו. אבל הגיוני שנהג ערבי שנוסע בזהירות ומתייחס לנוסעים באדיבות, יעריך אמירת תודה וזה יחזק אותו להמשיך ככה. וזה דבר טוב.

יחד עם זאת, את כמובן לא חייבת להגיד אם זה לא מרגיש לך נוח. וזה נכון לגבי כל נהג או כל אדם, מכל לאום שהוא.

מה דעתך?

נסיעה טובה,

ותודה על השאלה! (:

אוהד

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות