שאל את הרב

חבר בגיל צעיר

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/06/23 22:07 יז בסיון התשפג

שאלה

היי

יש לי חבר, מלפני קצת יותר מחצי שנה והסתרתי את זה מההורים כי פחדתי שהם לא יקבלו את זה טוב.. אני באה מבית דוס. הכרתי אותו באתר..

אחרי 5 חודשים ההורים שלי 'עלו עלינו'ובאמת רצו שנפסיק תקשר.. היה מאוד קשה וסגרנו שנעשה הפסקה עד לאיזור ראש השנה.. אנחנו כבר חודשיים בהפסקה.. עכשיו השאלה היא כזאת-

אני עושה 18 רק באמצע שנה הבאה, ככה שאם נתחתן בעז'ה זה יהיה רק בסוף שנה הבאה, וזה אומר שתהיה לנו כמעט שנה ביחד לפני החתונה ואני מפחדת שלא נצליח לשמור נגיעה (לפני זה שמרנו שלושה חודשים ואז חודשיים לא הצלחנו..)

למרות שעכשיו אנחנו נחזור יותר מחוזקים בזה ונדע שאסור לשבור אבל אני יודעת שזה יהיה נורא קשה.. מתלבטת אם לבטל הכל ולהגיד לו שנחזור רק בסופשנה הבאה..

מה אתם אומרים?????

תשובה

שלום!

איזה אומץ לשתף על הקשר שלך עם חבר שלך ועל שמירת נגיעה. זה ממש לא קל לכתוב על זה – אז אשרייך על האומץ לברר ולהכיר את הנושא. ניכר מהכתיבה שלך שאת בחורה מאמינה, רגישה, חכמה וטובת לב. שאת יודעת להתמודד עם החיים, לראות מורכבות אך גם להיות מלאת תקווה לעתיד טוב יותר. תזכרי את התעצומות הללו כשאת במצב של בלבול ותהיות.

מיניות זה נושא טעון רגשית בעולם הדתי, לכן כדאי לגשת לנושא זה בצורה רגישה ופתוחה. הספר "מה את מבקשת: ספר על אהבה וגוף" של הרבנית אוריה מבורך ממש מתייחס לנושאים שכאלו על מיניות ושמירת נגיעה. אני מאד ממליצה לך לקרוא אותו. זה ספר שנכתב בעיקר לציבור הדתי הנשי ונותן הרבה "חומר למחשבה". אני גם ממליצה על ההרצאה המוקלטת של אוריה מבורך באתר שלה 'אפרכסת':

ttps://afarkeset.org.il/הרצאות-וימי-עיון/הקלטת-הזום-על-שמירת-נגיעה/

כפי שאת מרגישה בעצמך משיכה מינית זה דבר חשוב מאד בזוגיות. קירבה פיזית מאד מקרבת בין בני זוג, מגיעה למקומות שלפעמים מילים אינם מספיק וגורמת לאינטימיות פיזית ורגשית, היא משמחת את בני הזוג, מהנה ונעימה עבורם.

שמירת נגיעה זו בהחלט הלכה לא פשוטה לקיים אך יש בה הרבה עומק וקסם. מגע יכול מאד לקרב אך ליצור גם קרבה 'דמיונית' שקיימת רק כשיש מגע אך בעצם מכפה על קושי בתקשורת. כששומרים נגיעה מאפשרים גם לבחון התאמה רגשית והתאמה של תפישות עולם, נושאים שחשובים לא פחות במיסוד קשר זוגי ממושך.

שאלתך לגבי סדר הזמנים מאד תלויה בך, בו ובקשר שלכם. לכל אחד קצב נכון משלו וחשוב לראות מה מתאים לך. אני מכירה לא מעט אנשים שהיו יחד בגיל צעיר, התחתנו בגיל צעיר ונשואים בשמחה שנים אחרי זה. זה מאד תלוי במצב ולכן כדאי לשתף על כך עם עוד אנשים. ייתכן והורייך נבהלו אך ישמחו להכיר אותו יותר ולהבין מי הבחור שחשוב לך כל כך בחייך.

לדעתי חשוב גם לדבר ביניכם על שמירת נגיעה. אני מאמינה שנכון להציף דברים כאלה ולקבל החלטה מה אתם רוצים. אם תחליטו לא לשמור חשוב שתגידי מה נעים לך, מה הגבולות עבורך ובעיקר שתרגישי בנוח עם עצמך. גם אם החלטתם לא לשמור זה לא אומר שאת לא יכולה לרצות בית שיש בו עבודת ה' ובהחלט זה יכול להיות אם מתאים לך – הבית שלך ושל חברך יחד.

בנוסף לכך, כמובן שאת מוזמנת תמיד לכתוב אלינו שוב או להתקשר למוקד במספר כוכבית 8298 או בווטסאפ: 052-468-3927 . נשמח לדבר איתך!

בהצלחה רבה רבה!

חזקי ואמצי,

מוריה

כתבות נוספות