שאל את הרב

חוזר בתשובה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 10/06/09 21:11 יח בסיון התשסט

שאלה

שלום!

תודה רבה!

האם זה חוסר אמונה לא לרצות להתחתן עם בחור חוזר בתשובה?

הרי החשש מלהתחתן עם בחור חוזר בתשובה נובע מהעבר הלא ידוע (וגם אם הוא ידוע לי) שנראה כמאיים ומרתיע על ההווה אך האדם המאמין יודע כי לא רק שזדונותיו של החוזר בתשובה הופכים לשגגות אלא לזכויות, כלומר, העבר של החוזר בתשובה עבר והוא כברייה חדשה, שלא אמורה להיות שונה ממני, אז אם אני חוששת מלהתחתן עם חוזר בתשובה זה כי בעומק יש בי חוסר אמון בו וח"ו בה' או שזה פשוט יותר- שהחשש נובע מכך שהחוזר בתשובה שונה ממני בסופו של דבר, וזה דבר שאני לא רגילה לו, ולא דומה לי אז טבעי שמתרחקים מזה...

אני חושבת, וייתכן מאוד שאני טועה, שהחשש הזה גדול יותר אצל בנות מאשר אצל בנים, לבנים יותר פשוט להתחתן עם חוזרות בתשובה מאשר לבנות להתחתן עם בנים חוזרים בתשובה- זה נכון? ואם כן- למה? האם זה קשור למה שהעליתי קודם?

תודה רבה רבה!

תשובה

אין מַשהו כזה שנקרא "חוזר בתשובה" – יש אנשים, כל מיני אנשים, לכל אחד מהם יש את הסיפור שלו, את העבר שלו, ההוה והעתיד שלו. את החטאים שלו ואת התשובה שלו.

ואנחנו שלא היינו פעם חילוניים, אנחנו לא צריכים לחזור בתשובה? אנחנו יותר טובים? האם בחור או בחורה שנולדו ונשארו דתיים, מעולם לא חטאו? ואולי חלק מהם עשו דברים חמורים יותר ממה שעשה מישהו שהיה קודם חילוני!

החטא שייך לכולם וגם התשובה שייכת לכולם.

באותה מידה המצב שנמצאים בו אחרי התשובה.
אם חטאים הפכו לשגגות או לזכויות, גם זה לא במידה זהה לכולם. רק מי שחזר בתשובה מאהבה חטאיו הופכים לזכויות – לא כל החוזרים בתשובה עושים זאת מאהבה.
ובכלל מי אנחנו שנדע לעשות את החשבונות הללו?

באשר לחתונה – גם כאן אין כללים. אפשר שבחור אחד שחזר בתשובה לא ימצא חן בעיניך – אז אסור לך להתחתן אתו. אפשר שבפגישה אחרת, מישהו שחזר בתשובה כן ימצא חן בעיניך, יווצר ביניכם קשר ואמון ותתחתנו באושר.

גם התשובה לשאלות האחרונות שלך – על בנים ובנות וחששות – גם כאן אין כללים, יש הרבה בנים שמתחתנים עם חוזרות בתשובה ובנות שמתחתנות עם חוזרים בתשובה... יש הכל.
לכן כשאת באה למצוא את החתן תבדקי את האיש בלי דעות קדומות, בין אם הוא דתי ובין אם הוא חוזר בתשובה. אל תהססי לדחות בחור שלא מתאים לך בין אם הוא חוזר בתשובה ובין אם לא.
החתן שלך צריך להיות מתאים בכל המובנים של המילה – רק אם מי שמתאים מתחתנים.
בהצלחה.

כתבות נוספות