שאל את הרב

ללא נושא

חדשות כיפה הרב חיים בריסק 15/03/10 10:33 כט באדר התשע

שאלה

שלום רב.

יש לנו כמה שאלות.

בקרוב אנחנו מתחתנים,הוא תימני ואני אשכנזיה. מה הם מנהגי החופה שעלינו לקיים?בתור אשכנזיה לא נכנסים לחופה עם תכשיטים האם אני בכל זאת צריכה להכנס בלי תכשיטים ואם כן אם יש תכשיט מחובר לשמלה(אבנים וכ')מה הדין?

חוץ מזה בעניין ההפרדה נכנסנו לקונפליקט. בריקודים תהיה הפרדה בטוח אבל בישיבה הדעות חלוקות מצד החתן לא רוצים הפרדה וגם הכלה עצמה לא רוצה אבל יש כמה דודים חרדים שיגיעו ובגלל זה האמא של הכלה רוצה הפרדה גם בישיבה(ברוב השולחנות) בזמן שאנחנו רוצים רק כמה שולחנות נפרדים בתוך מחיצת הריקודים(להגדיל את המחיצה ואז יהיה מקום) מה אנחנו יכולים לעשות כדי להגיע לפתרון בלי לפגוע באף אחד? ומה מבחינת ההלכה נכון לעשות?

תודה רבה

תשובה

שלום וברכה!

מזל טוב, שתזכו לבנות בית נאמן בישראל!

בענין מנהגי החתונה יש לנהוג ע"פ מנהגי החתן, כלומר מנהגי תימן. ברם ניתן לשלב דברים וכדי לעשות זאת בצורה חכמה עשו הסכם ביניכם אילו מנהגים אשכנזיים תכניסו לחופה ואילו לא וגם סכמו את הדבר עם הרב המקדש.

לענין הפרדה בישיבה. ע"פ ההלכה הצרופה אין כל צורך בהפרדה, ומי שמחמיר יחמיר על עצמו ולא יכתיב לאחרים מה לעשות. מצד שני לא כדאי לפגוע בדודים. לכן העצה שלי היא לייעד שטח מיוחד לדודים החרדיים ושם תהיינה הפרדה ע"י מחיצה ובשאר המקומות אנשים ישבו משפחות משפחות.

שוב המון מזל טוב!

בברכה,

חיים דב בריסק

כתבות נוספות