הסתה לרצח

סרטון וידאו חדש, המזוהה עם תנועת כ"ך, קורא לרצח המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן. "דינו בוגד ורודף וחייבים לרצוח אותו", נטען בסרטון

חדשות כיפה אורי פולק 10/01/11 00:00 ה בשבט התשעא

הסתה לרצח
מתוך הוידאו, צילום: מתוך הוידאו

סרטון וידאו חדש שהפיצו הלילה (ב), ככל הנראה פעילי ימין, קורא באופן מוצהר לרצוח את המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, הנחשב לאחד הגורמים הבכירים במערכת המשפט הישראלית. "את האיש הזה צריך לרצוח ומהר, הוא בוגד בעם ישראל ועוזר לערבים", נטען בוידאו שהגיע לידי מערכת כיפה.

יוצרי הסרטון טוענים כי המשנה לפרקליט המדינה נוהג מדיניות סלקטיבית המעדיפה את הציבור הערבי ישראלי על פני ציבור המתיישבים ופעילי הימין. "שי ניצן בוגד, במקום להגן על עם ישראל מהערבים, הוא מחפה על הערבים החזירים ומשתף איתם פעולה נגד יהודים", טוענים יוצרי הסרט.


הסתה נגד המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן בוידאו

(צילום: מתוך וידאו ההסתה)


"הדבר היחיד שיעזור הוא לרצוח את שי ניצן, הוא משתף פעולה עם האויבים ודינו בוגד ורודף וחייבים לרצוח אותו, מודגש בסרטון, בשקופיות עליהן נכתב באותיות אדומות על רקע שחור. עוד קוראים עורכי הסרטון בפנייה לניצן כי "כדאי שתתעורר ומהר! שים לב, לא היהודים, אלא הערבים הם האויבים של עם ישראל". הסרטון נחתם בלוגו של תנועת כך ובסיסמה "הרב כהנא צדק".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי העניין יבדק וכי המשרד פתח בחקירה בעקבות הפצת הסרטון. משטרת ישראל הבהירה כי היא איננה רשאית לחקור בעבירות הסתה על דעת עצמה וכי היא תפתח בחקירה בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה.

תנועת "נאמני תורה ועבודה" פרסמה הודעה גינוי להסתה, בה נאמר כי "אנו סמוכים ובטוחים שכל מי שאהבת ארץ ישראל בליבו, יתנער מיד מן הדברים, שאין להם דבר עם תורת ישראל שבה נאמר מפורשות שמי שעוסק בשפיכות דמים אינו יכול לנחול את ארץ ישראל. אנו מקווים כי מערכת החינוך וההנהגה תדע למצוא דרכים שיוכלו למנוע מבודדים להזיק באופן כה נורא לחזון הציוני."