בחסות המדינה: שירות לאומי בגוף שתומך בחרם על ישראל

איך יתכן שגוף שתומך בחרם על ישראל ואף שלח נציגה למשט הנשים בעזה, מקבל תקנים לשירות לאומי? השר אריאל האחראי על השירות הלאומי: "מדינת ישראל לא צריכה להתאבד ובטח שלא מהתקציב שלה. לא במשמרת שלי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/10/16 10:55 ד בתשרי התשעז

בחסות המדינה: שירות לאומי בגוף שתומך בחרם על ישראל
Zuzana Janku, פלאש 90, צילום: Zuzana Janku, פלאש 90

האם מדינת ישראל מספקת תקני שירות לאומי לגוף ישראלי שתומך בחרם על ישראל? מסתבר שכן.

"הטלוויזיה החברתית היא ארגון לשינוי חברתי (מלכ"ר), הפועל כגוף תקשורת מקצועי-עצמאי לקידום סדר יום חברתי בישראל" כך נכתב באתר הארגון, ובהמשך מפורטת מטרתו העיקרית והיא "להיות גוף תקשורת משמעותי ומוביל, שמקדם תוכן ושיח רדיקלי (גישה שדוגלת בשינוי המצב מהשורש, תוך ערעור מוסכמות), ומפיץ את תכניו, כדי להגיע לקהל רב בישראל".

ע"פ עמית דרי, פעיל חברתי ומ"פ במילואים, ה-"שיח הרדיקלי" מתבטא גם בפגיעה במדינת ישראל. בדף הפייסבוק שלו, כותב, מי שהוביל את מחאת המילואימניקים נגד 'שוברים שתיקה', כי 'הטלוויזיה החברתית "הוא גוף שמקדם את החרם על ישראל באמצעים מגוונים. הם משדרים תכניות המקדמות סרבנות בצהל, מסקרים את ה BDS בצורה אוהדת ומקדמים את התוכן שלהם". בהמשך כותב דרי, שגם מנהל את המכינה הקד"צ 'תבור' שבנצרת עילית, כי "בזמן שאתם קוראים את המילים הללו ישנה נציגה של הטלוויזיה על משט הנשים לעזה. אותה עזה שממנה נורתה רקטה על ילדי שדרות היום בבוקר".

(צילום: צילום מסך)

כעת מסתבר שלגוף, ששולח נציגות למשט נגד ישראל, יש תקנים לאיוש תפקידי שירות לאומי. "הטלוויזיה החברתית מעוניינת לצרף לשורותיה בני ובנות שירות לאומי (2016-17), המעוניינים/נות להשתלב בארגון לשינוי חברתי ייחודי העוסק בתקשורת עצמאית טלוויזיונית". כך נכתב באתר הארגון לפני מספר חודשים. דרי סובר שמדובר במצב בלתי נסבל. "אם החזקתם עד כאן אז קבלו את האבסורד המשוגע שמוכיח כל פעם מחדש שהמדינה לעיתים מתחרפנת ואנחנו האזרחים ועמותות המתנדבות צריכים להיות אלו שמשמיעים את קול הזעקה: הטלוויזיה החברתית מקבלת 4 תקני שנות שירות!! אתם קולטים? גוף שמקדם סרבנות, מקדם את החרם, שולח נציגה למשט לעזה נתמך על ידינו. על ידי כולנו. בושה לנו".

השר אורי אריאל האחראי על השירות הלאומי אמר בתגובה כי במשמרת שלו הוא לא יאפשר שירות לאומי נגד אזרחי ישראל: "קיבלתי פניה שארגון "הטלוויזיה החברתית״ התומך ב-bds מקבל תקני שירות לאומי שמומנים מהכסף של כולנו. אז ככה, זה לא סביר ולא יהיה. מדינת ישראל לא צריכה להתאבד ובטח שלא מהתקציב שלה. הנחתי את מנכ״ל הרשות הלאומי לבחון בהקדם מהם הדרכים להפסיק את השירות הלאומי באותם ארגונים שפועלים נגד מדינת ישראל".