רב העיר פתח תקווה בתגובה לפרשת הדרת האתיופים: הטענות מופרכות

הרב בנימין אטיאס מגיב לטענות בני הקהילה האתיופי בפתח תקווה, שאמרו כי הוא לא מאשר רישום לנישואין בעיר. "מדובר בהוצאת דיבה. העדה האתיופית יקרה ללבי ואני עושה הכל על מנת לסייע להם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/09/14 15:14 יב באלול התשעד

רב העיר פתח תקווה בתגובה לפרשת הדרת האתיופים: הטענות מופרכות
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מספר שעות לאחר פרוץ הסערה בעקבות הטענות של בני העדה האתיופית בפתח תקווה שרב העיר הספרדי, הרב בנימין אטיאס, לא מאשר להם להירשם לנישואין בעיר, מגיב הרב אטיס לדברים ודוחה אותם מכל וכל.

"הטענות שנשמעו כנגדי מופרכות”, אמר הרב אטיאס. "כל גוף וגורם ממלכתי מוזמן לבקר במשרדי הרבנות בפ"ת ולהיווכח כי עשרות תיקי נישואין של בני העדה האתיופית חתומים ומאושרים כדת וכדין. לטעון כנגדי שאני מפקפק ביהדותם ולא פותח להם תיקי נישואין זו הוצאת דיבה. העדה האתיופית יקרה ללבי ואני עושה הכל על מנת לסייע בכל עת בה נדרשים לשירותי הרבנות".

הנהלת בתי הדין הרבניים מסרו כי "בעבר הרב הראשי לא היה חותם על תעודת נישואין של בני העדה העדה האתיופית, אולם מצב זה השתנה מאז מינויו של הרב בנימין אטיאס לתפקיד רב העיר פ"ת לפני כשנתיים וחצי. כמו כן, ניתנה הוראה ע"י רשמי הנישואין לרשום את בני העדה האתיופית ככולם, ומאז נפתחו עשרות תיקי רווקות ונישואין של בני העדה כאשר כולם נחתמו ע"י הרב בנימין אטיאס. ראוי לציין כי המועצה הדתית בפ"ת נוהגת דין אחד לכל העדות, החוגים והמגזרים באשר הם".

כזכור, הבוקר (א') פורסם בגל"צ כי תושבי פתח תקווה בני העדה האתיופית אינם יכולים להירשם לנישואין בעיר מכיוון שהרב הספרדי של העיר, הרב בנימין אטיאס, מפקפק ביהדותם. על פי הטענה, למרות שבעיר קיימת קהילה גדולה של יהודי אתיופיה, הם אינם יכולים להירשם לנישואין בעיר בעקבות הוראתו של הרב הספרדי של פתח תקווה. התושבים טוענים כי כבר שנים מנסים בני הקהילה לממש את זכותם להתחתן דרך הרבנות, אך הם נשלחים לעשות זאת בעיר אחרת, בעזרת חוק צהר המאפשר להירשם בכל עיר בישראל.

רבה של העדה האתיופית בישראל, הרב יוסף אדנה, פנה לרבנות הראשית בסוגיה וזו קבעה להסמיך 14 רבנים מבני העדה, שיורשו לרשות לנישואין אך ורק אתיופים. דצ'ילו אבאיה, אחד המסורבים אמר בראיון בגל”צ "אף אחד לא יכול לפקפק ביהדות של יהודי אתיופיה. במקום לשמוח ולהיכנס לחופה בשמחה ואושר, אנחנו נכנסים לחופה בשנאה כלפי הרבנות".