סגן ניצב ברוך מזרחי הוא ההרוג בפיגוע הירי

הותר לפרסום שמו של ההרוג בפיגוע הירי בהר חברון ביום שני. קצין המודיעין הבכיר סגן ניצב מזרחי נהרג בדרך לאירוח בליל הסדר עם משפחתו. אישתו נפצעה ונמצאת כעת במצב יציב

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/04/14 22:44 טו בניסן התשעד

סגן ניצב ברוך מזרחי הוא ההרוג בפיגוע הירי
דוברות משטרת ישראל, צילום: דוברות משטרת ישראל

הותר לפרסום כי קצין המשטרה שנרצח בפיגוע הירי אמש באיזור תרקומיא הוא סגן ניצב ברוך מזרחי ז״ל, ראש מדור טכנולוגיות ביחידת הסיגינט בחטיבת המודיעין שבאגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל, כך הודיע דובר המשטרה.

כשעה לפני כניסת חג הפסח בוצע ירי לעבר רכבים על כביש 35 - חוצה יהודה, סמוך למחסום תרקומיא. שני רכבים נפגעו מהירי, כשברכב אחד נרצח סגן ניצב ברוך מזרחי ואישתו נפצעה באורח קשה, אך מצבה השתפר ומוגדר כעת יציב. השניים היו בדרכם לאירוח במשפחתם ליל הסדר בקרית ארבע. ברכב נוסף נפצע ילד בן 9 ילד בן 9 נפצע באורח קל בכתפו מפגיעת רסיסים וקליע ושוחרר הבוקר (ג') מבית החולים. אלמנת קצין המשטרה עודנה בבית החולים שערי צדק בירושלים.

ידידיה מרמת גן שהיה בין הרכבים שירו עליהם, מסר לסוכנות תצפית דקות לפני כניסת החג: "אנחנו נסענו על כביש חוצה יהודה ולפתע ראינו מחבל שעמד בצד הכביש חמוש בקלצ'ניקוב וקסדה ופשוט ירה לעברנו ולא פגע. הוא המשיך לירות לעבר הרכבים מאחורינו, נתנו גז והמשכנו לנסוע, כאשר ראינו משטרה סימנו לה שיש אירוע ושיורים. המשכנו עד שראינו חיילים בצומת תרקומיא שם עצרנו וביצענו חסימה עם הרכבים בכדי שנוספים לא ימשיכו לנסוע".

המצוד אחר המחבל נמשך. לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית 'צפא' נעצר כבר חשוד ראשון מהכפר אידנא, כך על פי ynet אך הוא שוחרר מספר שעות לאחר מעצרו. צה"ל הסיר את הכתר שהוטל על הכפר אולם המקום מוקף מחסומים והסריקות בביתים נמשכים.

(צילום: ירח ראפ - סוכנות תצפית)


סגן ניצב ברוך מזרחי ז״ל, נשוי להדס ואב לחמישה, נולד בשנת 1967 בתל אביב, גדל והתחנך בבת ים ומזה כחמש עשרה שנים מתגורר עם משפחתו במודיעין. בתפקידו האחרון שירת מזה כשלוש שנים כראש מדור טכנולוגיות ביחידת הסיגינט, חטיבת המודיעין באגף החקירות והמודיעין. לדברי גורמים במשטרה משך כל חייו פעל בשירות המדינה ולמען בטחון המדינה ואזרחיה. שירת בצה״ל משך 25 שנים, לאורך כל שירותו בצה״ל, הן כחייל סדיר והן כאיש צבא קבע, ביצע מגוון תפקידים מבצעיים וטכנולוגיים, האחרון שבהם כסגן אלוף ביחידת המודיעין 8200.

ביוני 2011 גוייס מצה״ל למשטרת ישראל כסגן ניצב, כאמור לתפקיד ראש מדור טכנולוגיות ביחידת הסיגינט בחטיבת המודיעין, אגף החקירות והמודיעין. "ברוך ז״ל היה שותף משמעותי בעיצוב מחלקת הסיגינט ובבניית מערך כח האדם בתחום הטכנולוגיה המבצעית במשטרת ישראל. בצנעה ובחשאיות תרם תרומה ניכרת למאבקה של משטרת ישראל בפשיעה החמורה והמאורגנת ובפשיעת הסייבר על סוגיה".

מעבר לתפקידיו הרשמיים, הוביל מזרחי פרוייקטים רבים בתחום התמחותו, הטביע חותמו במגוון רחב מאוד של תהליכים ותרם תרומה רבת ערך למשטרת ישראל ולאזרחי מדינת ישראל.

(צילום: ירח ראפ - סוכנות תצפית)

מפקדו, ראש מחלקת הסיגינט, תת ניצב י׳, אמר: ״מדובר באבידה בראש ובראשונה למשפחתו ובאבידה אישית ומקצועית גדולה לאנשי היחידה והחטיבה, למשטרת ישראל ולמדינת ישראל. מדובר באדם שמעבר להיותו איש מקצוע מהמעלה הראשונה, היה חבר אמיתי, התנדב לכל משימה במסירות ובאמונה, היווה אוזן קשבת לפקודיו, לעמיתיו ולמפקדיו ונוכחותו היתה מורגשת עד מאוד. ברוך ז״ל הקדיש את כל חייו לשתי אהבותיו הגדולות - משפחתו ומדינת ישראל״.

סנ״צ ברוך מזרחי ז״ל יובא למנוחות מחר בשעה 13:00 בחלקה המשטרתית בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

בהודעת משטרת ישראל נמסר עוד כי מפקדי ושוטרי משטרת ישראל, האגף לחקירות ולמודיעין, חטיבת המודיעין ומחלקת הסיגינט מרכינים ראש בכאב, משתתפים בצער המשפחה ומאחלים החלמה מהירה לרעייתו.

(צילום: דוברות משטרת ישראל)

שר הביטחון משה יעלון מסר כי "לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים את ידנו על מי שתיכנן וביצע את הפיגוע הזה. לא נסבול פיגועים כלפי אזרחים ישראלים, ונפעל בנחישות חסרת פשרות כלפי מי שמעורב בתכנון או ביצוע פיגועים. אני שולח את תנחומיי למשפחתו של הקצין ומאחל החלמה מלאה לפצועים".

סגן שר הביטחון, ח"כ דני דנון התייחס לפיגוע הירי: "פיגוע הירי, ערב חג הפסח, בו נרצח איש כוחות הביטחון הוא אירוע קשה וכואב וכולנו מתפללים להחלמתה המהירה של אלמנתו". עוד הוסיף: "כשהטרור מרים את ראשו, הדבר האחרון שצריך לעשות הוא לשקול שחרור של 430 מחבלים לרחובות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב לפיגוע אמש (ב') בו נרצח אב ובת זוגתו ובנו נפצעו. בדבריו האשים את הרשות הפלסטינית בהסתה שתוצאתה הפיגוע. "הרצח הנפשע הזה של אדם שנסע עם משפחתו לארוחת חג החירות הוא תוצאה של ההסתה שלה אחראית הרשות הפלסטינית".

ראש הממשלה הוסיף וטען כי "הרשות הפלסטינית ממשיכה כל הזמן לשדר בכלי התקשורת הרשמיים שלה תכנים המסיתים נגד קיומה של מדינת ישראל ואמש ההסתה הזאת תורגמה לרצח של אב שנסע עם משפחתו לחגוג את ליל הסדר".

עוד האשים כי "ההסתה של הרשות הפלסטינית נמשכת בכך שעד לרגע זה היא לא מצאה לנכון לגנות את המעשה המתועב והנפשע הזה".