200 נרשמים למיזם השידוכים בין הומואים דתיים ללסביות דתיות

עד כה הצליחו בארגון "כמוך" לשדך בין שלושה הומואים דתיים ללסביות דתיות כדי להקים בית משותף. כל הנשים שפנו למיזם זכו עד עתה להיפגש עם בני זוג פוטנציאליים. 75% מהנרשמים – גברים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/07/12 14:00 ד באב התשעב

200 נרשמים למיזם השידוכים בין הומואים דתיים ללסביות דתיות
כמוך, צילום: כמוך

שנה אחרי השקת מיזם השידוכים בין הומואים דתיים ללסביות דתיות, מציינים בארגון "כמוך" כי בזכות המיזם נישאו עד כה שלוש זוגות, שני זוגות התארסו וכ-200 הומואים ולסביות נרשמו למרכז השידוכים של המיזם.

את המיזם השיק לפני כשנה הרב ארלה הראל, לשעבר ראש ישיבת שילה וכיום ר"מ בישיבת אלון מורה. על פי נתוני "כמוך", 75% מתוך 200 הנרשמים למיזם הינם הומואים דתיים וכ-25% הן לסביות דתיות. "כל הנשים שפנו למיזם זכו עד עתה להיפגש עם בני זוג פוטנציאליים, מה שאין כן הגברים - פחות מחציים נפגשו עד עתה עם בנות זוג אפשריות", מציינים בארגון.

מטרת היוזמה הינה לשדך בין הומואים ללסביות דתיים, בין אנשים ששומרים תורה ומצוות, כששניהם יודעים היטב את מהות המשיכה המינית שיש לצד השני. במיזם הזה, כל הקלפים פתוחים - אין שקרים וחצי אמיתות או בעיות של "מקח טעות" - קשיים עקרוניים איתם מתמודדים הומואים ולסביות רבים בחברה הדתית.

במהלך שנת הפעילות האחרונה הצליחו ב"כמוך" להשיג גם תמיכה רבנית די משמעותית למיזם, מטעם הרב חיים דרוקמן, הרב מנחם בורשטיין, הרב יובל שרלו והרב רא"ם הכהן - מה שהביא למציאות בה כיום חברים בו לא רק חילונים, אלא גם דתיים לאומיים, חרדים ובני חו"ל.

הרב הראל ציין כי מדובר במיזם ייחודי שאין לו אח ורע בעולם. "יש מאות משרדי שידוכים לסטרייטים - והגיע הזמן להתייחס גם להומואים הדתיים. באופן טבעי אנחנו לא מתייחסים אל הומו דתי כאל אדם חולה, אלא כאל אדם. ההלכה אוסרת עליו לממש את תאוותיו המיניות וזה כבר עניין אישי שבינו לבין אלוקיו".